"שנת 2014 אמורה היתה, לפי החלטת עצרת האו"ם, להיות שנת סולידריות עם העם הפלסטיני שמטרתה להאיץ פעולה בשאלת פלסטין, אבל היא תיזכר כשנה נוראה ואכזרית לפלסטינים ולישראלים",   כך טוען מזכ"ל האו"ם באן קי-מון בהודעה מיוחדת שפורסמה היום (שלישי) בניו יורק לציון כינוס המושב השנתי של הוועדה לזכויות העם הפלסטיני.

  
בהודעה, המנוסחת במלים עגומות ונטולת תקוות מרובות, מסכם המזכ"ל את השנה שעברה: "השיחות קרסו והאלימות התעצמה. בקיץ האחרון פעולות האיבה בין ישראל לקבוצות מזויינות של הפלסטינים בעזה גרמו להרג של 2200 פלסטיניים ו-72 ישראלים. עזה נשארה היום מקום חרב ומוזנח תחת מצור ועם הרבה סבל אנושי".

המזכ"ל מזכיר כי "האלימות, ההסתה והשנאה גם גלשו והתפשטו בגדה המערבית כולל מזרח ירושלים לרמה מסוכנת ובמיוחד סביב הר הבית". באן קי מון המשיך וכתב: "אני מצטער ודואב על כך ששני הצדדים נקטו צעדים חד צדדיים שרק העמיקו את חוסר האימון ההדדי ביניהם והרחיקו אותם ממצב של משא ומתן לפתרון".
בהמשך ההודעה מטיל המזכ"ל אחריות למצב העגום גם על הקהילה הבינלאומית על מה שהוא מגדיר "הכשלון הקולקטיבי לקידום פתרון פוליטי". 
"מערכת האו"ם, העצרת הכללית, מועצת הבטחון והמועצה לזכויות האדם חייבות לעבוד ולפעול לחידוש המו"מ לפתרון של שתי מדינות. בעת שהאיזור כולו בסכנה של טרור ואלימות קיצונית, פתרון הסכסוך הוא עניין רציני ביותר לשלום וביטחון בינלאומיים".