אזרח נהרג ושלושה שוטרים נפצעו בירי שהתרחש היום (שבת) בקופנהאגן, בירת דנמרק. הירי התרחש בסמוך לאירוע בו השתתף קריקטוריסט מקומי, לארס ויקס, שצייר בעבר את הנביא מוחמד בדמות כלב. השגריר הצרפתי שהשתתף באירוע, יחד עם הקריקטוריסט עצמו, יצאו מהאירוע ללא פגע.



הירי התרחש בסמוך לבית קפה בקופנהאגן, ברית דנמרק, ועסק בנושא "חילול השם וחופש הביטוי"  תוך דגש על המזרח התיכון ובטבח שהתרחש במגזין "שארלי הבדו" בצרפת. המשטרה טוענת כי החמוש פתח באש אוטומטית לעבר המקום ואז נמלט מהזירה במכונית.



אחד ממארגנות מפגש הדיון סיפרה כי הייתה יחד עם לארס ויקס לפני שהירי החל ושהיא התחבאה במטבח יחד עם האמן כשנשמעו היריות. השגריר הצרפתי, שנכח אף הוא באירוע,  צייץ בחשבון הטוויטר שלו מזירת הפיגוע וכתב: "אני עדיין חי בחדר". 



אחד ממארגנות המפגש, הלה מרט בריקס, סיפרה לכתבים שלאחר הירי הכנס נמשך כסדרו וכי האירוע הוא "תזכורת דרמטית וטראגית לתופעה נגדה אנו מנסים להילחם", כלשונה.



ציוץ השגריר הצרפתי. צילום: טוויטר

 שגריר דנמרק בישראל, ג'ספר ואהר, אמר בתגובה לירי בקופנהאגן: "אזרחי דנמרק המומים מהמתקפה על חופש הביטוי שבמהלכה אדם נהרג ונפצעו נוספים. כל האינדיקציוצ הן כי מדוברת בפעולת טרור. אני אסיר תודה לביטויי האהדה של חברינו בישראל. למרבה הצער, ישראל מורגלת להשפעות נגע הטרור. ממשלת דנמרק לא תכנע לטרור. מבצעי ההתקפה יתנו את הדין בבית המשפט".