הרב הראשי לדנמרק, מאיר מלכיאור, אמר היום (ראשון) כי הוא מאוכזב מקריאתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ליהודי דנמרק לעבור לישראל וכי: "הטרור איננו סיבה להגר לישראל"



מוקדם יותר היום אמר נתניהו בתגובה למתקפת הדמים על יהדות דנמרק בקופנהגן: "הטרור של האיסלאם הקיצוני באירופה שוב היכה, הפעם זה קרה בדנמרק. אנחנו שולחים את תנחומינו למשפחת הנרצח".



"שוב נרצחו על אדמת אירופה יהודים רק בשל היותם יהודים. גל הפיגועים הזה צפוי להימשך ובכללו גם התקפות אנטישמיות רצחניות ועלינו להיערך לכך. היהודים זכאים להגנה בכל מדינה ומדינה, אבל אנחנו אומרים להם - ישראל היא הבית שלכם". 



נתניהו הוסיף כי הממשלה מוכנה לעלייה מאסיבית של יהודי אירופה ואמר: "אני מבקש לומר לכל יהודי צרפת, בלגיה אוקראינה וכלל אירופה באשר הם - ישראל היא הבית של כל יהודי. היום נביא לממשלה תוכנית לעידוד עלייה בסך 180 מיליון שקל ובהמשך נביא עוד תוכניות ליהודי העולם. ישראל מחכה לכם בזרועות פתוחות". 



מורדם יותר, אמר שגריר דנמרק, יספר ואהר, בראיון למעריב-אונליין: "הפיתרון של יהודי דנמרק הוא לא לעזוב בעקבות הפיגועים",  לדבריו, הקהילה היהודית היא חלק אינטגרלי מהחברה הדנית. "ראש הממשלה שלנו אמרה כי ההתקפה נגד הקהילה היהודית היא התקפה כנגד כל אזרחי דנמרק. אני מצטרף לדבריה. אנחנו נעשה כל שביכולתנו כדי שהקהילה היהודית תרגיש בטוחה״.



ואהר אמר את הדברים על רקע קריאתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ליהודי אירופה לעלות לישראל. 



עוד אמר ואהר, כי זהו יום נוראי עבור שתי המדינות, ישראל ודנמרק, ״אבל גם כנגד הערכים שמייצגת התרבות המערבית: דמוקרטיה, חופש ביטוי, חופש דת וסובלנות - שהם אבני היסוד של החברה שלנו״. 



חשש כבד בגרמניה


בינתיים ברחבי אירופה איומי הטרור מתגברים ואת ההשלכות ניתן לראות בביטולו של קרנבל בראונשווייג, גרמניה. סיבת הביטול היא "איום ממשי של מתקפת טרור", לדברי דובר משטרת גרמניה. 

המצעד בוטל כשעה וחצי טרם המועד בו היה אמור להתקיים והמשטרה הורתה לתושבים ולמבקרים להישאר בבתיהם ובמקומות מוגנים.  הקרנבל בעיר בראונשווייג הוא אחד הקרנבלים הגדולים בצפון גרמניה. כ-250 אלף איש מבקרים מדי שנה בקרנבל שכולל מוזיקה, תחפושות וריקודים.

דובר מטעם המשטרה מספר: "רבים הגיעו לקרנבל מחופשים והתאכזבו מביטולו, אבל לא רצינו לקחת סיכונים".

גרפיטי אנטישמי בארה"ב

בינתיים, כפי שקורה בדרך כלל לאחר אירועים אנטישמיים ברחבי העולם ישנו גל של פעילויות אנטי יהודיות ברחבי העולם.

בעיר מדיסון, אשר נמצאת בוויסקונסין, ארצות הברית, חוללו 30 קברים של יהודים ועליהם צויר גרפיטי של צלבי קרס. מהמשטרה המקומית נמסר כי המצבות גם נופצו בחלקן וכי יש הרס גדול במקום.

"אין ספק שמדובר במקרה אנטישמי ומזעזע, זו קריאת השכמה עבורנו", אמר ג'ים סטיין, נשיא הפדרציה היהודית במדיסון. אך מבצעי הפשע לא הסתפקו רק בקברים ולאחר מכן עברו לבתים, שם ריססו על דלתות מוסכים, חניונים וכלי רכב. אותן כתובות הגרפיטי כללו גם ביטויים נגד נשים ונגד מיעוטים.

"אנחנו לא יודעים אם הפשע הזה היה פשע שנאה או מכוון לכיוון קורבן אחד", אמר קצין המשטרה, אך עם זאת, השכנים בקהילה בטוחים כי מדובר בפשע שכזה: "התעוררנו בבוקר וראינו כתובות בגנות היהודים", אמר אחד השכנים. עדיין לא נעצרו חשודים במעשה.