לאחר שאתמול הבטיחו ברשת הטלוויזיה הערבית אל ג'זירה לפרסם מסמכים מודלפים סודיים של המוסד, ה"חשיפה" של ענקית התקשורת מתבררת היום (שלישי) כסערה בכוס תה, לפחות בכל הנוגע לישראל והמוסד. 
 
כפי ששיערו רבים במודיעין הישראלי, אל ג'זירה לא השיגה מסמך מקורי, אותנטי, שהוודאות לגבי אמיתות הכתוב בו בדוקה, מארגון הביון הישראלי.
מה שכן פורסם היה מסמך של סוכנות הביון הדרום אפריקאית, שנוצר כתוצאה מתדרוך שקיבלו אנשי המודיעין של דרום אפריקה מאנשי המוסד. המסמך מ-2013, לא מכיל שום שביב של מידע סודי או מסווג, והמידע נגיש לכל גוף או אדם פרטי המתעניין בעובדות לגבי התקדמות תכנית הגרעין האיראנית, כולל הסוכנות לאנרגיה גרעינית של האו"ם.

המוסד העביר בתדרוך פרטי מידע כמו כמויות האורניום המועשר בידי איראן, על פיתוח הכור הגרעיני באראק ואת הידיעה כי "איראן לא מבצעת את כל הפעילויות הנחוצות על מנת לייצר נשק גרעיני". 
בניגוד למה שנטען ע"י הרשת, המידע ש"נחשף" לא מעיד כלל על קרע בין המוסד לראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לתוכנית הגרעין האיראנית. המוסד מקיים קשרים רבים עם סוכנויות מודיעין רבות, והעברת מידע שכזה היא חלק בלתי נפרד מפעילות הארגון. 
בשל היחסים הפושרים בין שתי המדינות, והשיתוף הפעולה הביטחוני שצומצם מאוד מאז פירוק האפרטהייד בדרום אפריקה, מאוד לא סביר כי אנשי מוסד התבטאו באופן שעלול להשתמע כביקורת על הממשלה בפני עמיתיהם מדרום אפריקה.
למרות זאת, אין צורך במסמכים של אל ג'זירה על מנת לדעת שקיים קרע בין ראש הממשלה נתניהו ואנשי ארגון הביון, כפי שנחשף בחודש שעבר , בנושא הגרעין האיראני, אך נראה כי אל ג'זירה חיפשה את המטבע תחת הפנס במקרה המדובר.

ארה"ב ואשת ליצור קשר עם חמאס

עוד נחשף בדוח של אל ג'זירה כי נציג של שירותי הביון האמריקאיים וסוכן של השירות החשאי הדרום אפריקאי  נפגשו במזרח ירושלים והסוכן האמריקאי העביר לעמיתו בקשה לנסות ליצור ערוץ תקשורת עם ארגון החמאס ברצועת עזה.

המרגל הדרום אפריקאי העביר את הבקשה הלאה למפעיליו יחד עם האבחנה כי: "הCIA נראים נואשים ליצור ערוצי תקשורת אל הנהגת חמאס בעזה".

הוא המליץ למפעיליו לסייע לארגו ןהביון האמריקאי ככל שיוכלו, כותב שמדובר ב: "הזדמנות אדירה לארגון הביון הדרום אפריקאי להפיק תועלת משיתוף הפעולה".