רשויות החוק בצרפת פתחו אתמול בחקירה לאחר שחמישה כלי טיס ללא טייס (מל״טים) נצפו מעל חמישה אתרים רגישים ברחבי פריז. עד כה לא זוהה קשר בין הטיסות לבין פעילות חבלנית כלשהי. יש לציין כי בעקבות סדרת הפיגועים ברחבי המדינה, בצרפת ובפריז בפרט קיימת כוננות ביטחונית גבוהה מחשש לפיגועים נוספים.

גורמים משטרתיים מסרו אתמול כי בלילה שבין שני לשלישי נצפה כלי טיס בלתי מאויש מעל השגרירות האמריקאית בפריז, אחד המבנים המאובטחים ביותר בעיר, ולאחר מכן נראו עוד מטוסים דומים מעל מגדל אייפל, כיכר הקונקורד, כיכר הבסטיליה והמוזיאון הצבאי האינווליד.
 
בעקבות בקשתו של התובע של פריז, הקימה  המשטרה צוות מיוחד של עשרה מומחים לענייני תעופה שינהל את החקירה. "זו יכולה להיות פעולה מתואמת, אבל אנחנו עדיין לא יודעים", אמר אחד מגורמי הביטחון לסוכנות הידיעות הצרפתית, "אנחנו עושים כל שאנחנו יכולים כדי למצוא את המפעילים, אבל הם עדיין לא התגלו". 

נכון לעכשיו, החקירה אינה מוגדרת כחקירת טרור, אולם הטיסות המסתוריות מתרחשות כאשר צרפת נמצאת בכוננות שיא מחשש לפיגועים נוספים, לאחר המתקפה בחודש שעבר על המגזין "שארלי הבדו" והמרכול היהודי "היפר כשר" ולאחר מתקפות נוספות בשנים האחרונות.

בחודשים האחרונים נרשמו כמה מקרים שבהם זוהו מל"טים מסתוריים מעל אתרים רגישים בצרפת. באוקטובר ובנובמבר זוהו כלי טיס מעל לפחות 15 כורים גרעיניים ברחבי צרפת ובחודש שעבר נראה מל"ט חולף מעל ארמון האליזה, מעונו של נשיא צרפת.
 
החוק הצרפתי הנוכחי אוסר על מל"טים אזרחיים קטנים לטוס מעל אזורים רגישים כמו כורים גרעיניים ובסיסי צבא, שמוגדרים אזורים אסורים לטיסה, ומעל אזורים מאוכלסים. מפעילי המטוסים חייבים לשמור על קשר עין רצוף עם כלי הטיס ואסור להם להתרחק יותר מ-150 מטר.
 

מומחה התעופה כריסטוף נאודי העריך אתמול כי ייתכן שמדובר בקבוצה שמעוניינת להוכיח "עד כמה המדינה אינה מסוגלת להגיב לסוג חדש כזה של איום. נראה שמדובר במצב מאורגן היטב שבו מעורבים כמה מל"טים. זה נעשה כדי להפוך את המדינה ואת רשויות החוק למגוחכים וכדי להראות שאינם יכולים להגן על האוכלוסייה", אמר נאודי לאתר החדשות "דה לוקאל".
 
בתוך כך, הרשויות הצרפתיות נאלצות כעת להתמודד עם פיגוע נוסף, הפעם בתימן, לאחר שאזרחית צרפת נחטפה אתמול בבוקר בבירה צנעא בעת שהייתה בדרכה לעבודתה במסגרת ארגון בלתי ממשלתי בינלאומי. "מרכז ניהול המשברים במשרד החוץ נמצא בקשר עם משפחתה. כל השירותים שלנו גויסו כדי לאתר אותה ולהביא לשחרורה", נמסר ממשרד החוץ בפריז.
 
עדיין לא ברור מי אחראי לחטיפה. מוקדם יותר החודש קרא משרד החוץ הצרפתי לכל אזרחי ארצו לצאת מתימן בשל המצב הפוליטי והביטחוני הרגיש עקב השתלטות המורדים השיעים החות'ים על מוסדות השלטון והתקפות הטרור של אל-קאעידה. צרפת ומדינות מערביות וערביות נוספות אף סגרו את השגרירויות בצנעא.