איש המסיכה של המדינה האיסלאמית, הידוע בכינוי "ג'ון הג'יהאדיסט", נחשף על ידי השלטונות הבריטיים. האיש, אשר צולם בווידאו עורף את ראשיהם של מספר בני ערובה מערביים, הוא מוחמד אמוואזי, הוא תושב לונדון שנולד בכוויית.

מי שחשף את זהותו הוא עיתון "הוושינגטון פוסט", ביחד עם ה-BBC, שאושש את הדיווחים. אמוואזי התגורר וגדל במערב לונדון והיה מוכר לשירותי הביטחון הבריטיים. מדובר בצעיר בשנות ה-20 לחייו, אשר כל חייו חי בהקפדה על חוקי האיסלאם. אחת הדוגמאות אותן נותן העיתון היא כי הוא היה תמיד עם זקן ולא יצר קשר עם נשים. הוא מחזיק אף תואר בהנדסה.

הרשויות טענו כי הם בחרו שלא לחשוף את שמו מוקדם יותר מסיבות ביטחוניות, אך כי זהותו ידועה כבר במשך זמן רב. האמוואזי הופיע בפעם הראשונה בווידאו בחודש אוגוסט האחרון, כשהוא רצח את העיתונאי האמריקאי, ג'יימס פולי. לאחר מכן, הוא הופיע בווידאו נוסף, בו ביצע את המעשה המחריד וערף את ראשו של אלן הנינג, סטיבן סוטולוף ודייויד היינס. בחודש שעבר הוא הופיע בווידאו ביחד עם השבויים היפנים קנג'י גוטו והארונה יוקאווה, קצת לפני שהוצאו להורג.
אמוואזי מקושר, על פי ההערכות, עם מספר מבוקשים נוספים, כשכולם הגיעו ביחד לסומליה ב-2006 וככל הנראה הצטרף לארגון הטרור אל שבאב. לאחר מכן הוא יצא שוב לסוריה בשנת 2012 ומאז לא שב למדינה, אלא העמיק את אחיזתו בשורות הארגון.