"גם אני מודאג מהאפשרות שדיפלומטים אמריקאיים יתפתו לקבל ביטחונות לא מספקים לביטחונה של ישראל", כך כתב יו"ר המחנה הציוני במאמר דעה בניו יורק טיימס. הרצוג התייחס לעימות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין הממשל האמרקיאי בנוגע למשא ומתן על תכנית הגרעין האיראנית. 



יו"ר האופוזיציה הזהיר כי כשיש הסכמה בין ישראל לבין מדינות ערב המתונות בנוגע לסכנה האיראנית, כולם צריכים לעצור ולהיזהר מלקבל הסכם בלתי הפיך שאנו עלולים להתחרט עליו. לדבריו, כל האופציות למניעת גרעין איראני חייבות להישאר על השולחן כדי למנוע מטהרן לגרום לאי יציבות באזור ולהפסיק את תמיכתה בטרור, כולל דרישה בינלאומית שאיראן תחדול לאיים על קיומה של ישראל. 



הרצוג לא נמנע מלבקר את ראש הממשלה בנימין נתניהו על נאומו המתוכנן בקונגרס: "הנאום הוא טעות, שחותרת תחת היכולת של ישראל להשפיע על המו"מ עם איראן. תוצאה כזאת יכולה להיות מושגת רק עם דיאלוג עם אמון בין ישראל לממשל האמריקאי". "לא היינו צריכים להגיע למצב שבו היועצת לביטחון לאומי, סוזן רייס מכנה את מעשהו של ראש הממשלה 'הרסני למרקם היחסים בין שתי המדינות'".



לדברי הרצוג, במקום ליצור את הרושם שהאינטרסים הישראלים תואמים רק לאלה של צד אחד בפוליטיקה האמריקאית, "היינו צריכים לפנות לכלל אזרחי ארצות הברית - רפובליקנים, ליברלים ושמרנים".



עם זאת, כותב הרצוג, על האמריקאים להבין משהו נוסף על הדמוקרטיה הסוערת של ישראל. "כמה שאני לא מסכים עם מר נתניהו בנושאים רבים – תהליך השלום, הבנייה בהתנחלויות, צדק חברתי ונאומו בקונגרס – בנושא אחד אין בינינו הבדל: ביטחון ישראל".



"אין מנהיג ישראלי שיסבול ירי טילים על ילדינו. אין מנהיג שלא שיעצום את עיניו מול הסכנה של הכאוס במזרח התיכון. אף מנהיג לא יסבול איראן גרעינית", כתב הרצוג והוסיף: "בייחוד בנושא הגרעין האירני, הישראלים הם אחד. איראן גרעינית תסכן לא רק את ישראל. אם זה יקרה, המזרח התיכון כולו יהפוך לגרעיני ויסכן את שלום העולם. לכן אסור לראות באתגר של הגרעין האיראני כאובססיה של נתניהו, או סוגיה של מפלגה אחת, אלא נושא מרכזי לקהילה הבינלאומית כולה".



הרצוג חתם את מאמרו בדברים הבאים: "זוהי תקוותי: שכולנו נתעלה לאתגר האיראני. כישראלי וכאזרח של העולם החופשי, שתמיד האמין במנהיגות האמריקאית, אני מקווה שארצות הברית תוביל שוב בדיפלומטיה אסרטיבית, אמיצה ויצירתית".