ארצות הברית תהיה מסוגלת לזהות ניסיון איראני "לרוץ" לעבר נשק גרעיני, כך אמר הערב דניס רוס, לשעבר שליח ארה"ב לתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים ועוזרו של הנשיא אובמה, לערוץ 2.

רוס אמר כי ההסכם המתגבש יאפשר למערב בדיקות בכל מקום ובכל זמן של אתרים - מוכרזים ולא מוכרזים - הקשורים לתכנית הגרעין לתקופה של עד עשר שנים.
לדבריו, אף שיש צורך לראות איך ייראה ההסכם הסופי, הוא קיבל אינדיקציות שארצות הברית תתעקש על "מנגנונים לגילוי".

"אם איראן תחליט שהיא רוצה לנוע לעבר נשק גרעיני, זה ייקח לה שנה. וגם זה אם הם יפעלו במהירות", אמר רוס. "זה יהיה משהו שניתן לגלות, כך שיהיה זמן לפעול בנידון", הוא הוסיף.
עוזרו של הנשיא אובמה לשעבר אמר כי הממשל מכוון להסכם שיייתן שקיפות. "ההנחה צריכה להיות שכל מה שהאיראנים יכולים לעשות - הן ינסו לעשות. לכן השאלה היא האם אתה יכול לגלות את מה שהם עושים ולכן מה שחשוב הוא איך ייראו מנגנוני הפיקוח". 
"אם המנגנונים ייבנו כמו שצריך", אמר רוס, "וההשלכות - כולל שימוש בכוח -  של ניסיון לייצר נשק גרעיני יהיו ברורות, אז אני חושב שרמת הביטחון בהסכם תהיה גבוהה יותר, בייחוד לאור האלטרנטיבה".
דבריו של דניס רוס נוגדים את טענתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שההסכם המתגבש הוא "הסכם רע" שיאפשר לאיראן לשמור על מעמדה כמדינת סף גרעינית, רחוקה מספר חודשים מהשגת פצצה.