העיתון הכוויתי, אל ג'רידה, דיוווח היום (שבת) כי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, איים להפיל מטוסים ישראליים שתיכננו לתקוף אתרים גרעיניים באיראן.



הדיווח בעיתון מתבסס על מקור שכונה כ"יודע דבר". לפי הדיווח, אובמה סיכל את התוכנית הישראלית בשנה שעברה, אך לא צוין התאריך המדויק של הסיכול.



כפי שתואר, ישראל הייתה בטוחה שהבית הלבן מתקרב לקראת חתימה על הסכם עם איראן. על רקע שיחות סודיות שהתנהלו בין וושינגטון לטהרן, ולאחר שאובמה סירב לחשוף בפני ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את מתווה ההסכם, כינס נתניהו את בכירי מערכת הביטחון, בניהם שר הביטחון, בוגי יעלון ושר החוץ, אביגדור ליברמן, ודן עימם באופציות המונחות על השולחן.



על פי הדיווח, הצמרת הביטחונית הישראלית התכנסה במהלך ארבעה לילות רצופים, בסופם הוטל על הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, להתכונן ל"מבצע ייחודי ובלתי רגיל", לתקיפת פרויקט הגרעין האיראני. 



עוד אמר המקור עלום השם, כי אימונים צבאיים לקראת הפעולה הישראלית נמשכו שבועות, על מנת להביא להצלחתה. לדבריו, מטוסי קרב ישראלים ומזל"טים חגו יותר מפעם אחת לגבול איראן, לאחר שטסו מבסיסים סודיים במדינות שונות והצליחו לחמוק מהמכ"ם האיראני.



המטרות היו מאושרות והתוכנית הייתה מוכנה, אך אחד השרים הישראלים, שהיה בקשר הדוק עם הממשל האמריקאי בתקופה זו, המתיק סוד לשר החוץ האמריקאי, ג'ון קרי, אודות התוכנית הישראלית. עקב כך, נשיא ארצות הברית התקשר לנתניהו ואיים כי יפיל את המטוסים הישראליים טרם כניסתם לשטח האווירי האיראני.



המקור טען עוד, כי אובמה הדגיש שארה"ב רואה בצעד כזה שבירת כל הקווים האדומים, דבר שהביא את נתניהו לבטל את המבצע, והיחסים בין הצדדים הידרדרו. כמו כן, הידרדרו היחסים בין נתניהו לבין השר שהדליף את המידע, עד כדי ביקורת פומבית. המקור לא הכחיש כי השר שהדליף את המידע הוא אביגדור ליברמן.