הדיונים ברחבי העולם על האפקטיביות של עינויים בבתי המעצר הפכו בשנים האחרונות לשיח מרכזי מאוד, אך כעת מתברר כי בעקבות שימוש כזה, נמנע אסון גדול מאוד בבריטניה. 



ראש סוכנות הביון הבריטית לשעבר, סיר ג'ון סאוורס, חשף היום (ראשון) כי עינויים שימשו את הארגגון הבריטי על מנת להשיג "מידע שימושי". העיתון הבריטי ה"אינדיפנדנט" מגלה כי מידע שהתקבל בזמן אמת משימוש בעינויים בערב הסעודית הביא לסיכול פעולת טרור על אדמת בריטניה.



בראיון ראשון מאז פרישתו מהתפקיד, חושף יו"ר הארגון החשאי לשעבר, כי  עינויים "מצליחים להשיג מידע מודיעיני" וכי "שירותי הביון הבריטים נמנעים מביצוע עינויים משום שהם סותרים את ערכי החברה הבריטית ולא משום שאינם משיגים תוצאות".  סאוורס דחה את ההאשמות כי שירותי הביון אחראים לרדיקאליזציה של בני נוער מוסלמים, בכללם מוחמד אמווזי, הידוע בכינויו "ג'ון הג'יהאדיסט". 
 

הכוחות הבריטיים הצליחו לתפוס את המטען הקטלני לאחר שקיבלו מידע מהסעודים. מטען שני מאותו סוג נמצא במטוס שחנה בשדה התעופה של דובאי.  שני המטוסים התחילו את דרכם בתימן וככל הנראה המטענים הועמסו עליהם שם.


המקור הבכיר הוסיף כי מצוד קדחתני התנהל במטרה לתפוס את המטענים בטרם יתפוצצו, זאת בעקבות מספר שיחות בהולות שהגיעו מריאד, בירת ערב הסעודית. כוחות הביטחון הצרפתים חשפו כי המטענים היו במרחק 17 דקות מפיצוץ, כשצוותי החבלנים הבריטיים הצליחו לנטרל אותו.

עוד הוסיף המקור כי: "הסוכנים בלונדון התקשרו פעמיים או שלושה למקום בו התקיימה החקירה בריאד על מנת לגלות את המיקום המדויק בו החובאה הפצצה.  שני אנשי השירו החשאי הבריטי נכחו במקום בו התקיימה החקירה עצמה וסייעו בהעברת המידע.
 
בקרב קהילת המודיעין הבריטית גדל התסכול מהלחץ הציבורי בבריטניה נגד כל מה שעשוי להתפרש כלחץ על אסירים למסור מידע. "יש חוסר הבנה בקרב רוב הציבור. אילו הכירו מצבים של "פצצה מתקתקת" הם היו טוענים כי ניתן להגן על עינויים במצבים מסויימים. אנו מסרבים לבצע עינויים בעצמנו אך אין לנו שום בעיה להרוויח מהם" אומר בכיר בשירותי הביטחון.