שלדון אדלסון והרב שמולי בוטח. אלו שני האנשים העומדים מאחורי המודעה שפורסמה בגליון שבת של הניו יורק טיימס - מודעה שהכפישה את היועצת לענייני בטחון של הנשיא אובמה סוזן רייס באופן שעורר גל של מחאות וגינויים מצד ראשי הארגונים היהודים הגדולים בארה"ב.  
 
שלדון אדלסון מימן ושמולי בוטח ניסח והפיק. הם שני ימניים קיצוניים, אטומים לחלוטין לביקורת ולועגים לתגובות של מורת רוח ממעשיהם. לשלדון אדלסון יש אינטרסים עסקיים וכלכליים חובקי עולם שמחייבים אותו למראית עין של הצטנעות. לשמולי בוטח אין שום מחוייבות לשום דבר. אין לו מה להפסיד.
 
במה שנוגע לישראל החיבור בין אדלסון לבוטח הוא דוגמה קלאסית של מצא מין את מינו. שניהם מעריצים מושבעים של בנימין נתניהו ושניהם מתעבים את ברק אובמה. אבל מבחינת ישראל זהו גם חיבור מסוכן וקטלני משום ששניהם פועלים על דעת עצמם, בלי להתייעץ מראש ובלי להתחשב בדעות או בהלכי רוח שמחוץ לדל'ת אמותיהם.
 

והחיבור ביניהם איננו חדש. במערכת הבחירות של 2012 החליט שמולי בוטח לרוץ כמועמד רפובליקני לקונגרס באיזור הבחירה 9 בניו ג'רזי. אדלסון סייע לו והזרים אלפי דולרים למימון מסע הבחירות שלו. אבל הסיוע לא עזר ובוטח הובס באופן מביש אבל לא לגמרי באשמתו. איזור הבחירה שבו התמודד הוא אחד הריכוזים הגדולים בארה"ב של מהגרים מארצות ערביות ומוסלמיות שלא אהבו את המועמד הרפובליקני, חבוש הכיפה והמעוטר בזקן עבות.
 
שמולי בוטח הוא בן 47 ואב לתשעה ילדים. מתגורר באחוזה גדולה באיזור מגורים יוקרתי בעיר אינגלווד. התואר רב לא כל כך מתיישב עם דעותיו והשקפותיו בנושאים ובתחומי חיים במיוחד ביחסים שבינו לבינה. דעות שבוטח ביטא ופירסם בספר 'סקס כשר' שבו הביע התנגדות ליחס המתנכר להומוסקסואלים, דן באריכות במין אוראלי וביחס היהדות לאמצעי מניעה. הספר תורגם ל-20 שפות (כולל עברית בהוצאת מודן) ורבנים ועסקנים דתיים בארה"ב גם פסלו את ספרו "ישו הכשר" שבו הוא מתאר את ישו כפטריוט יהודי נאמן.

בעת ש"רץ" כמועמד לקונגרס ביליתי במחיצתו של שמולי בוטח ימים והיו ביננו שיחות ארוכות. יש לו דחף בלתי נשלט להתגרות במוסכמות, להתריס נגד סביבתו היהודית ולהתבלט כחריג וכיוצא דופן. בשיחות עמו התפאר בוטח בידידותו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לשכת ראש הממשלה גינתה את המודעה בניו יורק טיימס. אבל הזוג שלדון אדלסון ושמולי בוטח אינם מאלה שנבהלים ממחאות וגינויים. עוד נשמע מהם הרבה - ולא דברים ומעשים שיעוררו נחת רוח.