מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, אמר היום (חמישי), לאחר פגישה עם שרי החוץ של איראן ורוסיה, כי הדרך לעסקה גרעינית עם איראן נותרה ארוכה מאוד.


קרי אמר כי על אף שנראה כי חלה התקדמות מסויימת בימים האחרונים  "עדיין נותרה דרך ארוכה מאוד עד לעסקה עם איראן" והוסיף, בהתייחסות  למסגרת הזמן שנתנה לשיחות כי: "השעון עדיין מתקתק". 

קרי אף הביע דאגה מהדלפות מהשיחות בין איראן למעצמות ואמר כי ההדלפות עשויות לפגוע בסיכוי להגיע להסכם.

מוקדם יותר היום, אמר יו"ר הסוכנות לאנרגיה אטומית, יוקטיה אמנו,  כי איראן עדיין לא מסרה לידי הארגון מידע קריטי וכי החקירה בנושא לא תוכל להימשך לנצח.

"איראן עדיין לא סיפקה תשובות משביעות רצון שיאפשר לסוכנות להבהיר שני נושאים טכניים" אמר אמנו לגוף האחראי על ארגונו בוינה, דבר שאישר את הדיווחים שנשמעו בתקשורת על חוסר שיתוף פעולה של איראן עם הסוכנות לאנרגיה אטומית. 


שתי הסוגיות הטכניות, עליהן מתעקש הארגון, קשורות בניסוי בחומר נפץ המיועד לראשי נפץ וצעדים אחרים שביצעה איראן ועשויים להיות חלק מהכנות לפיתוח כלי נשק גרעיניים.
 
"הסוכנות עדיין איננה בעמדה שהיא יכולה לספק אישור מהימן על היעדר חומר גרעיני בלתי מוצהר בידי איראן ועל כל פעילויות המדינה בתחום הגרעין ואין ביכולתנו לקבוע שכלל פעולותיה של איראן בתחום הגרעיני הינן למטרות שלום" אמר אמנו. 

הארגון צפוי להיות זה שיפקח על כל עסקה אפשרית בין איראן למעצמות המערב והעובדה כי עוד טרם העסקה מתקשה הארגון לפקח ולעקוב אחרי פעולותיה של איראן מעלה ספקות רבות ליעילותו העתידית במקרה של עסקה שתחתם.