משטרת טנזניה עצרה היום (שני) הפגנה נגד תקיפות ורצח של לבקנים, צעד המדגים עד כמה הרשויות במדינה נגועות בגישה שלילית כלפי הלבקנים, שחלקי גופם משמשים מכשפי אליל מקומיים בביצוע כישופים וטקסים.
 
המחאה, שאורגנה ע"י אגודת הלבקנים הטנזנית, קיבלה בהתחלה אישור משטרתי בשעה שזעם ציבורי על היעדר הגנה על הלבקנים וענישה של תוקפים לאחר רצח מחריד של שני ילדים לבקנים.

פעוט לבקן בת שנה, יואהנה באהאטי, נחטף מביתו באזור גיטה בצפון מזרח טנזניה בחודש שעבר. גופתו נמצאה מספר ימים לאחר מכן כשכל גפיה קטועות. ילדה בת ארבע נחטפה מביתה בדצמבר ועדיין נעדרת. 

האו"ם מעריך כי למעלה מ-75 לבקנים נרצחו במדינה המזרח אפריקאית מאז שנת 2000 והביעו חשש לעלייה במספר הרציחות לקראת הבחירות הצפויות השנה, תקופה בה פוליטיקאים מעוניינים לרכוש קמעות מזל ממכשפים במדינה.
 

המשטרה בבירה דאר א-סלאם שלחה מכתב לאגודה הלבקנית  ובו היא מודיעה על ביטול  ההפגנה וציינה את הסיבה בחשש לאלימות והפרעה לשלום הציבור במהלך ההפגנה.
 
ויקי נטטמה, יושבת ראש ארגון "תחת השמש", הפועל למען לבקנים במדינה, אמרה כי ביטול ההפגנה שולח את המסר הלא נכון, במיוחד לקראת הבחירות, תקופה בה הלבקנים פגיעים יותר מתמיד.