פחות מיממה לקראת נאומו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בקונגרס האמריקאי, ולפני ריאיון נרחב שקיים הנשיא ברק אובמה בנושא הלילה (שלישי), הבית הלבן מאותת כי לא יעבור לסדר היום אם יתגלו פרטים מההסכם המתגבש מול איראן.

דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, התייחס בתדרוך כתבים שנערך לאפשרות לפיה מישהו יחשוף מידע, ואין ספק שדבריו כוונו לעברו של נתניהו: "זה נטו בכל קשר, שחרור מידע שסופק לישראל במסגרת תדרכוים מסווגים יבגוד באמון הקיים בין שתי בעלות ברית, שוב, זאת תהיה הטענה האם הישראליים יטענו שהשיגו זאת ממקורות אחרים.

עוד הוסיף ארנסט כי "נתניהו צריך לקבל החלטות שתואמות את הרצונות שלו. כך הוא תמיד נהג, גם ברגעים שבהם היו לנו חילוקי דעות איתו. כפי שקרה במהלך הקיץ בעזה. אנחנו חולקים לעיתים על הדרך שבה ישראל פועלת בעזה, אבל תמיד אמרנו בכל מקום כי יש לה את הזכות להגן על עצמה. אנחנו מאמינים שנתניהו צריך לנהוג באופן שבו הוא רואה לנכון. לא נדרדר את מצב היחסים".

נתניהו ניסה למזער היום נזקים בזמן הנאום באייפאק ואמר: "אני אפנה מחר בקונגרס לגבי האיום על ישראל. איראן היא ספנוסרית של הטרור. זה מה שהם עושים בלי נשק גרעיני, דמיינו מה הם יכולים לעשות עם נשק כזה. יש לי מחוייבות. 2000 שנה היינו ללא מדינה, ללא קול, היינו ללא כוח מול אויבנו. לא יכולנו לדבר ולהגן על עצמנו. לא עוד. לא עוד. הימים האלה שאנחנו היהודים פאסיביים, הימים האלה נגמרו".
 
נתניהו אמר בהמשך דבריו: "ישראל וארצות הברית מסכימות שלאיראן לא צריך להיות נשק גרעיני. אבל אנחנו לא מסכימים איפה צריך להגביל אותם. גם בקרב בעלות הברית יש חילוקי דעות. ארצות הברית היא הגדולה ביותר, אנחנו אחת מהמדינות הקטנות, ארצות הברית באחת השכונות הנוחות בעולם, אנחנו במסוכנות, ארצות הברית היא הכי חזקה בעולם, אנחנו חזקים, אבל פגיעים. מנהיגים אמריקאיים מדברים על החיים, ישראלים מדברים על הישרדות. במשך 9 שנים אני ראש הממשלה, בכל יום אני חושב על ההישרדות של המדינה והפעולות שאני נוקט בשביל זה".

"הנאום שלי לא אמור להכניס טריז בין המפלגות באמריקה. אנחנו מאוחדים ואהודים על ידי שתי המפלגות וכך זה אמור להיות. גם הדמוקרטים והרפובליקנים, הברית שלנו חזקה איתם. הם עוזרים לנו בהגנה על ישראל וראינו את זה בקיץ הקרוב. הם מגבים אותנו בניסיונות להשיג שלום צודק. עבודה משותפת עשתה אותנו מאוחדים וחזקים וגם את הברית בינינו. הדבר האחרון שאני רוצה שישראל תהיה בין שתי המפלגות. זה לא אמור להיות ככה. אנחנו תמיד נהיה מקובלים על שתי המפלגות".