תושייה של טייסי חברת טורקיש איירלנייס מנעה אסון תעופה גדול בנפאל, במטוס בו שהו מספר תיירים מישראל.



על פי המסתמן, פרטים ראשוניים מצביעים על כך שטיסת TK726, שהמריאה מאיסטנבול לקטמנדו, נפאל ועליה 224 נוסעים, נקלעה לבעיה לאחר שהגלגלים של המטוס לא נפתחו במהלך הניסיון לנחות. לאחר פעמיים בהם ניסה המטוס לנחות בנמל התעופה ונסק בחזרה למעלה, הניסיון השלישי הסתיים בנחיתה לאחר שהמטוס החליק על המסלול, ככל הנראה כיוון שנחת על הגחון. אדם אחד נשלח לבית החולים עקב לחץ דם גבוה, אך לא היו עוד נפגעים מהאירוע.


 


אזרח נפאלי שהיה על הטיסה, סיפר כי למעשה הטייסים היו אלה שהצליחו לתפקד ולמנוע את האסון: "הטייס היה מדהים, הוא הציל אותנו. בפעם השלישית, לאחר פעמיים שהוא ניסה לנחות ולא צלח, הוא הצליח להשאיר את כולנו בחיים. הוא הציל את כולנו ממוות". 

"הכל עבר כשורה עד לשלב הנחיתה, שם גילו הטייסים כי הגלגלים לא נפתחו ושיש תקלה חמורה שאי אפשר לפתור. אחרי הניסיון השני, המשכנו לחוג בשמיים והלחץ היה גדול. הטייסים לא הצליחו להבין האם הגלגלים פתוחים. אחרי שעה ו-40 דקות, כשהוא מלווה על ידי מטוסים נפאליים, הוא ניסה לנחות. היו הרבה מאוד תיירים על המטוס, מגרמניה, לונדון וישראל".
מטורקיש איירלנייס נמסר בתגובה: "החברה מאשרת כי טיסה TK726 מאיסטנבול לקטמנדו הייתה מעורבת בתאונה היום בשדה התעופה הבינלאומית טריבהאואן, קטמנדו. המטוס מדגם A330 ועליו 223 נוסעים עם תינוק אחד ו-11 אנשי צוות, החליק מהמסלול לאחר הנחיתה בנמל התעופה. כל הנוסעים ואנשי הצוות פונו בשלום מהמטוס והועברו למסוף הנוסעים. אחד מהנוסעים נפגע קל ונשלח לבית החולים לטיפול. החלו העבודות לגרירת המטוס ממקומו הנוכחי. תערך בדיקה לקבוע את הגורם לאירוע".