נעצר (שבת) אמריקאי תומך דאעש, שאמר כי הוא רוצה להרוג את אובמה ולפוצץ את השגרירות בישראל.



הצעיר, כריסטופר קורנל בן ה-20, תומך ארגון המדינה האיסלאמית, שנקשר לניסיון תקיפת הקפיטול, אמר בראיון טלוויוזיני לרשת WXIX TV של סינסטיני (אוהיו, ארה"ב), כי הוא רצה לירות לאובמה בראשו: "מה הייתי עושה? הייתי לקחתי את האקדח שלי, מצמיד אותו לרקה של אובמה ולוחץ על ההדק," אמר בראיון טלפוני מבית הכלא בו הוא שוהה, ששודר אמש.



עוד הוסיף קורנל, כי אם הוא לא היה נעצר על ידי סוכני ה-FBI בינואר, הוא היה מבצע את מזימתו לשתול מטעני צינור על הקפיטול ובשגרירות ישראל בארצות הברית: "הייתי משחרר יותר כדורים בסנאט ותוקף את בנייני השגרירות וגם אחרים שרוצים לצאת למלחמה נגדנו המוסלמים ולשפוך הדם שלנו".



"יש לי הזמנות בחו"ל, בגלל שאני חלק מהמדינה האיסלאמית. האחים שלי שם, בעיראק וסוריה, נתנו לי הוראות מדוייקות לבצע גיאה'ד במערב", הוסיף קורנל.




כריסטופר קורנל. צילום: רויטרס



כאמור, קורנל נעצר בחודש ינואר, לאחר שבדק כיצד לייצר מטעני צינור ורכש רובה ותחמושת בכוונה לנסוע לוושינגטון ולבצע את אירועי הטרור שתיאר, כך על פי עדותו בבית משפט, שסיפק מודיע של ה- FBI.



הוא מוחזק בכלא במחוז בון, קנטקי, זאת לאחר שהואשם בניסיון לרצח של פקידי הממשלה, רשות נשק לביצוע פשע ושידול לביצוע פשע אלים. על פי כתב האישום נגדו, קורנל החל לתכנן את הפיגוע באוגוסט. הוא נעצר לאחר שפורסם בטוויטר כי הוא תומך אסלאמי מדינה.



על פי מסמכי בית משפט, קורנל נפגש עם מודיע של ה-FBI כדי לדון בתוכניות שלו.