מלכת ירדן, ראניה עבדאללה, יצאה היום (שבת) במתקפה קשה נגד דאעש, כחודש לאחר ההוצאה להורג של הטייס הירדני מועאז כסאסבה, וכינתה אותם "חבורה של מטורפים".



בראיון שהעניקה ל"האפינגטון פוסט", קראה המלכה לאנשי דאעש להוריד את האות הראשונה משמו של הארגון, כיוון שאין לו קשר עם האסלאם, ופנתה לקהילה הבינלאומית לא ללכת שבי אחר טענותיו הדתיות, מכיוון שהדבר משרת אותם ונותן לגיטימציה למעשיהם.



בנוסף לכך, הציעה המלכה ראינה, שמדינות ערביות ומוסלמיות יובילו את המלחמה בדאעש, בתמיכה בינלאומית, במקום הקואלוציה שמובילה ארה"ב. "אנחנו לא יכולים לתת לדאעש לחטוף את הזהות שלנו ולהוקיע אותנו. עלינו לכתוב את הנרטיב שלנו", אמרה.



בעיראק, ממשיכים כוחות הצבא המקומי לתקוף את אנשי דאע"ש, ועל פי דיווחים ביום שישי הם כבשו מידי אנשי הארגון את העיירה אל-בגדדי הסמוכה לבסיס עין אל-אסד, בו מוצבים גם חיילים אמריקאים. צבא ארה"ב דיווח כי על העיירה השתלטו כוחות הצבא העיראקי ביחד עם חמושים משבטים מאזור אל-אנבאר.



בינתיים, הבית הלבן הודיע כי הרס את השרידים של העיר האשורית תל נמרוד בעיראק, ואילו ארגון האו"ם לחינוך, מדע ותרבות (אונסק"ו), הגדיר את הרס השרידים "פשע מלחמה".