פעילים המקורבים לארגון המדינה האסלאמית צייצו בטוויטר כי צעיר פלסטיני, תושב בית חנינא שבצפון ירושלים, "שהודה בריגול למען המוסד הישראלי", לטענתם, הוצא להורג על ידי ילד והסרטון המתעד זאת פורסם.
סרטון ההוצאה להורג של "המרגל הישראלי"
 בציוץ בטוויטר הודיע הארגון, כי הצעיר הפלסטיני מוחמד סעיד אסמעיל מסללם (19) יוצא להורג כבר הלילה, "לאחר תפילת הערב". משפחת הצעיר הכחישה כל קשר בין בנה לבין כוחות הביטחון בישראל, והדגישה כי הוא נפל לשבי דאעש בעת ביקורו בסוריה, כשהוא חף מפשע. אביו של הצעיר אמר כי "בני הוא אדם שאוהב לטייל. הוא הגיע ללטקייה אך נחטף על ידי דאעש בדרכו חזרה מסוריה".
 כזכור, ארגון דאעש, פרסם ב-12 בפברואר, בגיליון מגזין "דאבק", כי בידיו "מרגל ישראלי שנשלח לסוריה על ידי המוסד". על פי הפרסום, הצעיר הפלסטיני ממזרח ירושלים, גוייס למוסד על ידי שוטר יהודי שהתגורר בשכנות אליו.
 

בראיון מספר הצעיר, כי אביו ואחיו עודדו אותו להתגייס לשירות המודיעין הישראלי "כי יש שם כסף טוב", והוא גויס על ידי קצין בשם אלי, שהגיע אל ביתו. "הם הציעו לי 5,000 שקלים על כל מידע חשוב, ואף יותר אם אביא מידע בעל חשיבות גדולה", סיפר הצעיר בראיון שאמינותו מוטלת בספק.

"לאחר מכן, נשלחתי למחנה צבאי במזרח ירושלים, שם לימדו אותי שליטה עצמית והישרדות בחקירה. הוסבר לי איך מוציאים מידע מאנשים ואיך להשתמש בנשק. הייתי הערבי היחיד שם, יחד עם עוד תשעה יהודים. באחד הימים הגיע אליי בחור בשם מירו, והתנה את המשך העסקתי בריגול אחר דאעש. הבטיחו לי בית, כסף, כאשר בהתחלה ביקשו מידע על טילים ובסיסים ולאחר מכן שמות של פלסטינים בשירות הארגון. הגעתי דרך טורקיה. במדינה האסלאמית הבינו מיד שאני לא מתנדב פלסטיני, כי ההכשרה שלי לא הייתה טובה", סיפר הפלסטיני לכאורה.
 
בתוך כך, עבדאללה מלך ירדן אמר כי "כשלונו של העולם להגן על זכויות הפלסטינים משמש את הקיצונים האסלאמים לגייס תומכים לשורותיהם ולעודדם לצאת לקרב". בנאום בפרלמנט האירופי בסטרסבורג אמר עבדאללה כי "הקיצונים האסלאמים מנצלים את אי הצדק שנעשה לפלסטינים ואת התמשכות הסכסוך כדי לגייס לגיטימציה ולוחמים".

מלך ירדן הוסיף כי הנטל להילחם בארגון המדינה האסלאמית מוטל בראש ובראשונה על כתפי מדינות האסלאם. "זהו מאבק בתוך האסלאם. אנו נמשיך להילחם בדאעש ולהגן את האמונה שלנו", הוסיף המלך עבדאללה שהזכיר בנאומו את ההוצאה להורג בשריפה של הטייס הירדני מועאז כסאסבה שגרם להלם בכל העולם. המלך עבדאללה הוסיף עוד, כי "התפקיד האירופי חשוב מאוד במלחמה בדאעש, והדיאלוג הבין דתי חשוב במלחמה בטרור, כמו גם הדו קיום בין כל העמים".