מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, הבהיר היום (רביעי) כי על אף מכתב הסנאטורים הרפובליקנים, שהזהירו כי הסכם עם איראן שלא יוגש לקונגרס עשוי להיות מבוטל על ידי הנשיא הבא, אין בכוונת ממשל אובמה להביא את הנוסח הסופי, אם אכן יושג, לאישור בגבעת הקפיטול. 

קרי התייצב אתמול יחד עם שר ההגנה, אשטון קרטר, וראש המטות המשולבים, מרטין דמפסי, בפני הוועדה ליחסי חוץ של הסנאט על מנת לדון בבקשת הממשל לקבל סמכויות נוספות למאבק בארגון דאע"ש. חלק נכבד מהדיון עסק במשא ומתן הגרעיני עם איראן שמגיע לרגעי ההכרעה. 
מזכיר המדינה יצא בחריפות נגד המכתב הפתוח שפרסמו השבוע 47 סנאטורים רפובליקנים ובו הבהירו למנהיגי איראן כי הסכם שלא יקבל את אישור הקונגרס יוכל להיות מבוטל על ידי הנשיא הבא שייבחר בשנה הבאה. "מעולם לא שמעתי על דבר כזה", אמר קרי שציין כי הוא היה "המום" מהמהלך הרפובליקני, והוסיף כי "המכתב מסכן את האמון הבינלאומי באמנות שעליהן חתומה ארצות הברית". 

קרי הדגיש כי אין בכוונת הממשל להביא את ההסכם עם איראן, אם אכן ייחתם בסופו של דבר, לאישור חברי הקונגרס מאחר שלטענתו לא מדובר באמנה מחייבת מבחינה חוקית, שאותה דורשת החוקה להביא בפני המחוקקים. 
במהלך הדיון, פרץ ויכוח הסנאטור הרפובליקני, מרקו רוביו, לבין קרי, אחרי שרוביו, שעשוי להתמודד על המועמדות לנשיאות, טען כי המדיניות האמריקאית נגד דאע"ש בעיראק ובסוריה מושפעת מרצונו של הממשלה לא להרגיז את האיראנים בעיצומם של הדיונים על תוכנית הגרעין. 
"העובדות אינן תואמות את זה", ענה קרי, שהבהיר כי על אף שתוכן השיחות עם נציגי טהרן הוא חשאי, הממשל לא עוסק ב"עסקת חבילה", שכוללת גם התקדמות לנורמליזציה עם הרפובליקה האסלאמית. "השיחות נוגעות רק לנושא הנשק הגרעיני. זה הכל".  
קרי גם הכחיש את הדיווחים כי מדינות המפרץ הסוניות, ובראשן סעודיה, שותפות לעמדה הישראלית נגד ההסכם המתגבש עם טהרן. "בדיוק חזרתי מפגישה בריאד. פגשתי את המלך סלמאן שתמך לחלוטין במה שאנחנו עושים. פגשתי את חברי המועצה לשיתוף פעולה במפרץ וכולם ישבו סביב השולחן והביעו תמיכה במה שאנחנו עושים והם מאמינים שטוב שאנחנו מנסים למנוע את הפצצה באופן דיפלומטי".