קשיים לאובמה מבית:  מנהיג הרוב בסנאט האמריקאי, מיטש מקונל,  אמר היום (ראשון) כי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, נמצא על סף  "חתימה על הסכם רע עם איראן" במשא ומתן על תוכנית הגרעין של טהרן. מקונל אף הבהיר כי הקונגרס יתערב בכל הסכם אותו יביא אובמה.

"נראה כי הממשל נמצא על סף של חתימה על הסכם גרוע מאוד עם אחד המשטרים הגרועים בעולם", אמר מקונל בראיון ל-CNN. מקונל הוא מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט, ונחשב לסנאטור שמרן ותומך נלהב של ישראל. הוא אף נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר נאומו המדובר בקונגרס האמריקאי לפני כשבועיים. 
בתוך כך, יצא הבוקר מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי ללוזאן, שוויץ, על מנת להמשיך במשא ומתן עם טהרן בנוגע לתוכנית הגרעין של הרפובליקה האיסלאמית. קרי אמר אמש שהוא מקווה כי בימים הקרובים יהיה ניתן להגיע לחתימת הסכם ביניים עם איראן, "אם בטהרן יוכלו להוכיח שתוכנית הגרעין שלהם היא למטרות שלום בלבד".
 

ההסכם הסופי אמור להיחתם ב-30 ביוני

ערב השיחות עם טהרן בלוזאן, נשמע שר החוץ האמריקאי אופטימי יותר בקשר לאפשרות של חתימה על הסכם מסגרת עם דד-ליין עד סוף החודש. ההסכם הסופי אמור להיחתם על פי לוח הזמנים ב-30 ביוני.


"אחד המשטרים הגרועים בעולם". המנהיג הרוחני של איראן חמינאי
  
קודם לכן קרי אמר במסיבת עיתונאים בשארם א-שייח שלא ברור אם ניתן להגיע להסכם עם איראן על תוכנית הגרעין. ההסכם אמור לרסן את הפעילות הגרעינית הרגישה ביותר של טהרן במשך לפחות 10 שנים, בתמורה להקלה ההדרגתית של סנקציות.
 
"אנחנו מאמינים מאד בכך שאין דבר שעומד להשתנות באפריל או במאי או ביוני שרומז על כך שהחלטה שתיקח עכשיו לא יכולה להיעשות אז", אמר קרי בראיון ל-CBS. "אם זה בדרכי שלום, בואו נסיים עם זה. והתקווה שלי היא שבימים הקרובים, זה יהיה אפשרי", הוא הוסיף.

בשבוע שעבר זעמו בבית הלבן  בעקבות מכתב החתום על ידי 47 סנאטורים רפובליקנים, שנשלח לאיראן בשבוע שעבר. במכתב כתבו הסנאטורים, כי ללא אישור הקונגרס, ההסכם הוא לא יותר מהחלטה נשיאותית, וכי הנשיא הבא יוכל לבטל אותו והקונגרס יוכל לשנות אותו בכל עת. 

בראיון לאתר Vice News, הגיב הנשיא למכתב: "אני נבוך עבורם על שהם פנו לאייטולה, אדם שהם טוענים שהוא האויב הגדול ביותר שלנו, והטיעון הבסיסי שלהם הוא: 'אל תעשה עסק עם הנשיא כי אתה לא יכול לסמוך עליו שיעמוד בהסכם'. זה כמעט חסר תקדים".