גורמים ב"צבא סוריה החופשי" טענו, כי משמרות המהפכה של איראן וכוחות חיזבאללה החלו להתפרס באחרונה בגבול שבין סוריה לירדן.



הגורמים הבכירים אמרו לעיתון הערבי "אל-חיאת", היוצא לאור בלונדון, בירדן גובר החשש ממה שכונה "הההתפתחות הדרמטית" הזאת. על פי דיווחים, זו הייתה הסיבה לביקורו המפתיע של שר החוץ הירדני, נאסר ג'ודה, בטהרן לפני כמה ימים. ירדן הרשמית שומרת על שתיקה בעניין זה.



בדיווח נאמר, כי השר הירדני ביקש הבהרות מהאיראנים על פריסת הכוחות ליד הגבול עם ארצו. המקורות המזוהים עם האופוזיציה הסורית מסרו, כי כעת מתנלים קרבות עזים בין הכוחות השיעים לבין לוחמי האופוזיציה.



"מספרים רבים של כוחות משמרות המהפכה האיראנים, כוחות של חיזבאללה, מיליציות שיעיות עיראקאית, אפגניות וטג'יקיות נמצאים בגבול הסורי-ירדני, באזור שמכונה 'משולש המוות' שבין פרברי דמשק, דרעא וקוניטרה", אמרו המקורות. "משולש זה הפך למקום איסוף של אלפי לוחמים איראנים ובני בריתם השיעים. הם נמצאים בתוך היחידה התשיעית השייכת לאזור א-סנמין והיא במרחק 80 ק"מ מהגבול עם ירדן".



לדברי הגורמים הבכירים באופוזיציה הסורית, מדובר ב-10,000 עד 15 אלף לוחמים שיעים.



בתוך כך, ארגון זכויות האדם הסורי "אל-מרסד" היושב בלונדון, דיווח כי ביום הראשון לשנה החמישית למהפכה ביצעו כוחות המשטר של בשאר אסד 200 גיחות, בהן על העיר דומא ממזרח לדמשק. על פי הדיווחים, למעלה מ-120 בני אדם נהרגו ונפצעו, בהם ילדים ונשים.