כלי התקשורת במערב הציבו את הדיווחים על הבחירות בישראל בראש עמודיהם, כאשר הכותרות שדיברו על קרב צמוד ללא הכרעה בין הליכוד לבין המחנה הציוני אחרי מדגמי הטלוויזיה הפכו היום (שלישי) בבוקר להכרזות על הניצחון הגדול של נתניהו ולפרשנויות על המשמעותיות של הישארותו בראשות הממשלה. 

"הניו יורק טיימס" הכריז כי "נתניהו הביס בבטחה את יריבו המרכזי", אך הפרשנות ציינה כי מעל הניצחון יש "עננה שהיא תוצאה של קמפיין צווחנות שהעלה תהיות לגבי יכולתו לרפא את הפצעים הפנימיים של ישראל או לשפר את מעמדה בעולם". במאמר המערכת נכתב כי הקמפיין הראה כי "נתניהו הראה שהוא נואש, ואפילו פחדן, מספיק כדי להסיר את כל העכבות".
בעל הטור, תום פרידמן, הודה כי הניצחון של נתניהו מטריד אותו מאד. "קשה לדעת מה מדכא יותר", כתב. "שנתניהו ירד לביבים בימים האחרונים כדי להציל את הקמפיין שלו – חזרה ממחויבותו לפתרון שתי המדינות והעידוד ליהודים לצאת ולהצביע כי, כפי שאמר, יותר מדי ערבים הולכים לקלפיות – או העבודה שנראה שזה עבד".

גם "הגרדיאן" הבריטי גינה את עמדותיו של נתניהו ביחס לפלסטינים ולאזרחים הערבים. "נתניהו, שכונה 'ביבי הקוסם' בשנות התשעים, לא ידע רק על אילו כפתורים ללחוץ כדי להבטיח את בחירתו מחדש, אלא גם עשה את זה בלי בושה ושיחק על החרדות של הימין", ציין העיתון. 
ראש הדסק המזרח תיכוני של ה-BBC, ג'רמי בואדן, אמר כי "בסופו של דבר, הניסיון של נתניהו בשכנוע פוליטי ובקרב מגע, והתמיכה שלו בקרב הלאומנים, נתנו לו את החדות כאשר הוא נזקק להם". אבל הוא הוסיף כי "הרצוג הפגין כישרונות שיריביו לא ידעו שיש לו, והוא הרוויח כבוד חדש". 
ה"לה מונד" הצרפתי ציין כי "נתניהו הצליח נגד הסיכויים", בעוד ב"לה פיגארו" נאמר כי "נתניהו, שלא בחל באף אמצעי כדי להבטיח את שרידותו הפוליטית, זכה בגדול בהימור שלו" וכי כעת הוא "נמצא בעמדה מוצקה למשא ומתן על הקמת קואליציה עם הימין הקיצוני והחרדים".