בשבועות האחרונים הרבו בשלטון האיראני לתקוף את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, אך דווקא לאחר היוודע תוצאות הבחירות שמרו האיראנים על תגובה מאופקת.



דובר משרד החוץ של איראן, מאריזח אפקאם אמר לכתבים במסיבת עיתונאים באיראן: "עבורנו, אין הבדל בין המפלגות הפוליטיות של המשטר הציוני". מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, סרב להגיב על תוצאות הבחירות בישראל, כאשר נשאל על ידי כתבים בנושא במהלך שיחות הגרעין עם איראן בלוזאן, שוויץ.



לפני שלושה ימים, מנהיג הרוב בסנאט האמריקאי, מיטש מקונל,  אמר כי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, נמצא על סף  "חתימה על הסכם רע עם איראן" במשא ומתן על תוכנית הגרעין של טהרן. מקונל אף הבהיר כי הקונגרס יתערב בכל הסכם אותו יביא אובמה.

"נראה כי הממשל נמצא על סף של חתימה על הסכם גרוע מאוד עם אחד המשטרים הגרועים בעולם", אמר מקונל בראיון ל-CNN. מקונל הוא מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט, ונחשב לסנאטור שמרן ותומך נלהב של ישראל. הוא אף נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר נאומו המדובר בקונגרס האמריקאי לפני כשבועיים. 
בתוך כך, יצא הבוקר מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי ללוזאן, שוויץ, על מנת להמשיך במשא ומתן עם טהרן בנוגע לתוכנית הגרעין של הרפובליקה האיסלאמית. קרי אמר אמש שהוא מקווה כי בימים הקרובים יהיה ניתן להגיע לחתימת הסכם ביניים עם איראן, "אם בטהרן יוכלו להוכיח שתוכנית הגרעין שלהם היא למטרות שלום בלבד".