העיתונים הערבים שסוקרים את הבחירות בארץ הדגישו, כי "תהליך השלום הוא המפסיד הגדול" לאור העובדה שבנימין נתניהו הימני הולך להרכיב את הממשלה הבאה בראשות הליכוד.



העיתון הירדני א-דוסתור כותב, כי "נתניהו ממשיך בראשות הממשלה". אתר עיתון "א-ריסאלה" של חמאס כותב, כי "הליכוד הכריע את הבחירות".
העיתון הלבנוני א-ספיר כותב, כי "הבחירות מהוות הפסד לליכוד ולימין, למרות שהליכוד מוביל מעבר למצופה".
 

במאמרי הדעה נכתב, כי תוצאות הבחירות מהוות "בשורות רעות לתהליך השלום". עומר חלמי אלגול, פובליציסט בעיתון הפלסטיני המהווה שופר של הרשות הפלסטינית "אל-חיאת אל-ג'דידה" כותב, כי "ההסדר המדיני יהיה המפסיד הגדול, ויהיה בסוף סולם העדיפויות הישראליות".
 
העיתון "אל-קודס" כותב, כי "עד כה, כל בחירות בישראל לא הובילו לשינוי אמיתי למען השלום. לכן, בחירות הללו לא מעניינות את הפלסטינים שאינם אופטימיים לגביהם". בחלק מהעיתונים הפלסטינים והערבים רואים שיש צורך "בהפעלת אופציית ההתנגדות", כמו העיתון "פלסטין" של חמאס, שכותב כי "יש לחזק את ההתנגדות כלפי הכיבוש הישראלי בגדה המערבית, ולהביא לסיום התיאום הביטחוני בין הרשות לבין ישראל".
 
הכותב רפיק חורי כותב בעיתון "אל-אנוואר" הלבנוני, מגנה את מה שהוא מכנה "התלות הערבית באופציית הפתרון המדיני לסוגיה הפלסטינית". הוא מדגיש, כי "ההנהגה הערבית והפלסטינית במיוחד, לא הפסיקה להמר על תפקיד ארה"ב בהבאת הסדר, וגם על פתרון שמובא על ידי האמריקאים והרוסים, וכן על ניצחון מפלגת העבודה בבחירות. ההנהגה הערבית שוללת את האופצייה הצבאית הערבית. אותה הנהגה ערבית שמחפשת פתרון בדרכי שלום עם ישראל, ללא תועלת, בחרה באופציה הצבאית עם העם שלה".
 
"אל-אחבאר" הלבנוני מבליט את דברי הפלגים הפלסטינים לגבי הבחירות. "הפלגים הפלסטינים מדגישים, כי כל המפלגות הישראליות – פנים לטרור אחד".
גם נאסר מונדיר כותב באותו עיתון, כי "עשורים רבים של כיבוש והמשך המאבק, הוכיחו כי עיקרון השלום פסול בכל הקשור לשליטי האויב הציוני, שכולם עוסקים בטרור ופועלים לשליטה על עוד אדמות".
 
בנוסף להצלחת הליכוד, הבליטו העיתונים הערבים את ההישג של הרשימה המשותפת. "הערבים – הכח השלישי", כתבו ב"אל-חיאת אל-ג'דידה". ואילו "א-ספיר" הלבנוני כותב: "הפלסטינים – הכח השלישי".
 
העיתון הירדני א-דוסתור כותב, כי מדובר ב"הישג" שמהווה הארוע השני בחשיבותו בבחירות הישראליות. 
 
האני חביב כותב ב"אל-איאם" הפלסטיני, כי "מדובר בתגובה מערביי ישראל להתנהגות המפלגות הגזעניות לפני הבחירות". הוא מוסיף, כי "ההסתה הגזענית הביאה מסר מהציבור הערבי, שקורא לצדק, שיוויון וזכויות, אל מול גילויי הגזענות".
 
במצרים הבליטו העיתונים את דברי מזכ"ל הליגה הערבית, שאמר כי "הצהרות נתניהו לגבי המדינה הפלסטינית- למטרת בחירות".