יומיים לאחר ניצחונו של נתניהו בבחירות, התקשר אליו אמש (חמישי) נשיא ארה"ב ברק אובמה ובירך אותו על  הצלחתו. אובמה הדגיש את חשיבותו של שיתוף הפעולה הצבאי, הבטחוני והמודיעיני בין המדינות. אובמה הדגיש את מחויבותו לפתרון שתי המדינות. הנשיא הבטיח לראש הממשלה שממשלו ממוקד בהשגה של הסכם שימנע מאיראן להשיג נשק גרעיני. 
 

מוקדם יותר אתמול פירסם הבית הלבן הודעה בה נאמר כי הם בוחנים את דרך התנהלותם העתידית, בעקבות הערותיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי הוא נסוג מפתרון שתי המדינות.

דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט אמר לכתבים כי ברור שנתניהו, במהלך מסע הבחירות שלו, חזר ממחויבותו הקודמת לפתרון של שתי מדינות עם הפלסטינים: "ארצות הברית פעלה באו"ם על בסיס הידיעה כי ישראל מחויבת למדיניות פתרון של שתי מדינות עם הפלסטינים. אם מטרתה זו נשחקה, ניאלץ לבחון מחדש את המדיניות שלנו". כמו כן, ארנסט הוסיף: "עוד לא קבענו שינוי מדיניות, אולם ההתבטאויות של נתניהו מחייבות אותנו לשקול מחדש את האסטרטגיה שלנו". 
 
נתניהו, מצידו, הכחיש כי הוא נוטש את מחויבותו ליצירתה הסופית של מדינה פלסטינית, והתרחק מדברים שאמר במהלך קמפיין הבחירות של הליכוד, שספגו ביקורת חריפה מצד ארצות הברית.

"מה שהשתנה זה המציאות"
"אני לא שיניתי את המדיניות שלי. אני אף פעם לא חזרתי בי מנאום בר-אילן, בו קראתי לפני שש שנים להקמת מדינה פלסטינית מפורזת, שמכירה במדינה היהודית", אמר נתניהו בראיון לMSNBC לאחר זכייתו. "מה שהשתנה הוא המציאות", הוסיף נתניהו, וטען כי סירובה של הרשות הפלסטינית להכיר בישראל כמדינה יהודית והמשך שליטתה של חמאס על רצועת עזה גרמה לשינוי.

כזכור, נתניהו ננזף על ידי  הקהילה הבינלאומית על דבריו בערב הבחירות ביום שלישי, כשאמר כי לא תוקם מדינה פלסטינית במשמרת שלו. ביום רביעי ננזף נתניהו על ידי הבית הלבן על כך שנטש את מחויבותו למשא ומתן להקמת מדינה פלסטינית ועל רטוריקת הקמפיין כלפי הבוחרים הערבים של ישראל.
נתניהו נסוג מתגובתו בערב הבחירות: "אני לא רוצה פתרון של מדינה אחת. אני רוצה פתרון בר-קיימא, שלום של שתי מדינות. אבל בשביל זה, צריכות להשתנות הנסיבות".