נשיא המדינה ראובן ריבלין הסתפק היום (ראשון) בביקורת מרומזת על הדברים שהשמיע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביום הבחירות, כאשר הזהיר מפני "ערבים שנוהרים לקלפי באוטובוסים". דבריו של נתניהו זכו לגינוי בארץ ובעולם. 

בפגישה עם נציגי הרשימה הערבית המשותפת, שהגיעו למשכן הנשיא במסגרת ההתייעצויות לקראת הרכבת ממשלה חדשה, אמר ריבלין: "בבית הנשיא יצאה קריאה לכל אזרחי ישראל לבוא ולהצביע. לכן על כולם להיזהר בדבריהם. בעיקר אלו שאותם שומעים בעולם כולו". 
ריבלין הוקיע את ההתבטאויות הן מצד הציבור היהודי והן מצד הערבים: "עברנו מערכת סוערת ורוויית יצרים. שמעתי אמירות קשות מהצד היהודי כלפי הציבור הערבי. אי אפשר להתעלם מדברים לא פחות קשים מהצד הערבי. אין מקום לאמירות כאלו. תמיד יש מקום לשיח אך לא להקצנה כזו".

הנשיא התייחס גם לעצם קיומה של ישראל כמדינה דמוקרטית: "אנו חיים בהוויה אחת במדינה שכולנו אזרחים בה ואין להפלות בין אזרחים. ישראל מוגדרת כמדינה יהודית אך אסור לשכוח שבאותה נשימה היא מוגדרת גם כדמוקרטית. אני קורא ליהודים וגם לאחי הערבים להימנע מהסתה".
 
לסיכום הוסיף ריבלין אמירה שמשתמעת כביקורת ישירה כלפי ראש הממשלה נתניהו, אם כי הוא נמנע מלציין את שמו: "ברור שאמירה של בכיר במדינה נשמעת בצורה יותר ברורה וחדה מאשר כל אדם אחר". חבר הכנסת באסל גאטס שאל אותו בתגובה אם כוונתו לראש הממשלה, אך ריבלין לא השיב.
בסיום הפגישה הודיעה סיעת תע"ל בתוך הרשימה המשותפת כי היא מתכוונת להגיש תביעה נגד ראש הממשלה על הסתה נגד הציבור הערבי בישראל.
 
הרשימה המשותפת נפגשה היום עם נשיא המדינה מר ראובן ריבלין במסגרת ההתייעצויות שמקיים הנשיא להרכבת הממשלה הבאה.
 
בקשה להוקיע את נתניהו
 
הרשימה הביעה את התנגדותה הנחרצת להטלת תפקיד הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו אשר בהתאם להצהרותיו יפעל להקמת ממשלה שפניה לא יהיו לשלום צודק, המתבסס על החלטות האו"ם, ממשלה שבהכרח תביא להסלמה אזורית ולסכנת מלחמה תוך המשך משטר הכיבוש והדיכוי.
 
הרשימה המשותפת פנתה לנשיא המדינה בבקשה להוקיע את התנהגותו המסוכנת של נתניהו ביום הבחירות, שבחר להסית נגד אזרחי המדינה הערבים ונגד מימוש זכותם הדמוקרטית להצביע ולהשפיע על עתידם ועודד שיח של שנאה והפחדה. התנהגות זו של נתניהו הופכת אותו לבלתי לגיטימי לתפקיד ראש ממשלה ועומדת בסתירה חריפה לדברים של הנשיא עצמו שקרא לכלל האזרחים לצאת ולהצביע.
 

"להתאחד במאבק על עצם רעיון השיוויון והשלום" איימן עודה. צילום: דניאל שטרית
 
הרשימה המשותפת קראה לנשיא לקחת אחריות בהתאם לדברים שאמר בנאום ההכתרה שלו, בו קרא להדוף את גלויי הגזענות וההדרה של אזרחי המדינה הערביים, ולפעול כנגד הדה-לגיטימציה של האזרחים הערבים שצפוייה להתגבר תחת ממשלתו הבאה של נתניהו.
 
יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, אמר בסיום הפגישה: "הגענו היום לנשיא עם אמירה ברורה על כך שנתניהו איבד כל לגטימיות להמשיך ולשמש כראש ממשלה. ראש ממשלה אינו יכול להיות מי שבוחר כטקטיקת בחירות להסית נגד אוכלוסיה שלמה ולערער על עצם אזרחותם, מי שבוחר לבסס את כל הנהגתו על הפחדה וייאוש והסתה כנגד אזרחים של המדינה שהוא מתיימר לעמוד בראשה".
 
"אנו קוראים מפה לכל הכוחות הדמוקרטיים במדינה להתאחד במאבק על עצם רעיון השיוויון והשלום ועל התקווה שיכול להיות פה טוב יותר, שיכולה להיות פה מדינה דמוקרטית שבה כל האזרחים הינם שווי זכויות והזדמנויות - למען חינוך, בריאות וחברה צודקת, למען עתיד שפוי לילדים של כולנו.