ערב הסעודית ובנות בריתה במפרץ פתחו הלילה (חמישי) במבצע צבאי, הכולל תקיפות מאוויר, נגד החות'ים השיעים בתימן, שהגבירו את שליטתם בעיר הדרומית עדן, לשם ברח נשיא המדינה. 



מדינות המפרץ פרסמו הודעה, לפיה מטרת המבצע היא להגן על תימן נגד התוקפנות של המיליציה החות'ית. "המדינות החליטו להיענות לתחינה של הנשיא האדי, להגן על תימן ואנשיה היקרים מהאגרסיביות של המיליציה", נאמר בהצהרה. 



תושבים בבירה צנעא דיווחו כי מטוסים תקפו מטרות בעיר. טרם ידוע לאיזו מדינה שייכים המטוסים.



החות'ים מצידם הזהירו כי המבצע יוביל למלחמה רחבה, וכי הם יגנו על תימן מפני התוקפנות. בטלוויזיה של החות'ים דווח כי במבצע נהרגו כבר עשרות אזרחים.


 

שגריר ערב הסעודית בוושינגטון, עבד אל ג'ובייר, אמר לכתבים, כי קואליציה של 10 מדינות הצטרפה למבצע שמטרתו להגן על "הממשלה הלגיטימית" של תימן בראשות הנשיא ראבו מנסור האדי. לדבריו, ריאד התייעצה עם ארה"ב טרם פתיחת המבצע.

הנשיא ברק אובמה הורה לספק לסעודים תמיכה לוגיסטית ומודיעינית למבצע. בהודעה של הבית הלבן נאמר כי למרות שחיילים אמריקאים לא לוקחים חלק במבצע, אנחנו מתאמים עם הקואליציה את התמיכה". ארה"ב גם עוקבת אחר תאים של אל קאעידה בתימן.

בטלוויזיה הממלכתית של ערב הסעודית דווח כי המרחב האווירי מעל תימן הוכרז כסגור. בנוסף, הקואליציה הזהירה ספינות שלא להתקרב לחופי תימן. 

גם מצרים החליטה להתערב בנעשה במשדינה שמערב לים סוף. קהיר הודיעה כי תספק תמיכה מדינית וצבאית, כך פורסם בסוכנות הידיעות הרשמית של המדינה. הדיווח ציטט את משרד החוץ כאומר שהחל תיאום ען ערב הסעודית ומדינות נוספות במפרץ הפרסי בנוגע למעורבות של חילות האוויר, הים וכוחות יבשה מצריים, אם יהיה צורך. 
מוקדם יותר פורסם כי המורדים החות'ים בזזו מסמכים סודיים אודות מבצעים נגד טרור של ארצות הברית שהיו ברשות המודיעין התימני, כך נטען בלוס אנג'לס טיימס מפי גורמים בממשל האמריקאי.