איראן דרשה היום (רביעי) להפסיק לאלתר את הפעולות הצבאיות של סעודיה בתימן ואמרה שתעשה את כל המאמצים הדרושים כדי להשתלט על המשבר במדינה, כך דיווחו סוכנויות ידיעות איראניות.

מטוסי קרב מסעודיה ומבעלות בריתה הערביות, פגעו בכוחות החות'ים, להם יש ברית עם איראן, בניסיון להפיל את הממשל המערבי של המדינה. רשת "אלערביה" הסעודית דיווחה כי הכוחות הסעודים נמצאים בשלבי הכנה לתקיפה קרקעית.

"התקיפות האוויריות בראשות סוריה צריכות להפסיק מיד, זה נגד ריבונותה של תימן", צוטט שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף. "אנחנו נעשה את כל המאמצים לשלוט במשבר בתימן". 


ילד ליד ביתו ההרוס בתימן. צילום: רויטרס

לעומת איראן, טורקיה הודיעה כי היא תומכת בפעולה הצבאית בראשות סעודיה נגד החות'ים בתימן וקרא לקבוצת המיליציה "לנטוש את המעשים שמאיימים על השלום והביטחון באזור".

משרד החוץ הטורקי הצהיר כי ערב הסעודית הודיעה לאנקרה מראש על הפעולה וכי היא מאמינה שהמבצע הוא הכרחי כדי למנוע סכנה למלחמת אזרחים במדינה. גם שר החוץ של סודן אמר כי ארצו תקח חלק בפעולות האוויריות והקרקעיות נגד המורדים החות'ים בתימן. בעקבות המשבר והתקיפה בראשות ערב הסעודית, מחיר הנפט הגולמי זינק היום ביותר מארבעה אחוזים, והגיע ל-59 דולרים לחבית.
 

פינוי פצוע באירוע ירי בצנעא. צילום: רויטרס