נמשכת חקירת התרסקות טיסה 9525 של חברת התעופה ג'רמן ווינגס בהרי האלפים ביום שלישי. ברייס רובין, התובע הצרפתי החוקר את האירוע, הודיע היום (חמישי) כי טייס המשנה, אנדרס לוביץ, ריסק את המטוס בכוונה, זאת לאחר שנעל את הטייס הראשי מחוץ לתא הטייס. לדבריו, מדובר ככל הנראה באירוע אובדני, ולא בפעולת טרור.



למרות זאת, ברשת CNN דווח כי צרפת פנתה באופן רשמי לארצות הברית וביקשה את עזרת ה-FBI בחקירת ההתרסקות.



לוביץ, בן 28, אזרח גרמני, הוא טייס חדש בחברה והיה חסר ניסיון בטיסות, אך על פי התובע הוא יכל במידת הצורך להטיס את המטוס לבד. 




אנדראס לוביץ בגשר זהב. צילום: פייסבוק



החברים במועדון הטיסה בהלם


במונטבאור, עיר הולדתו של לוביץ בת 12 אלף התושבים, קיבלו את החדשות על בן המקום בהלם מוחלט. מכריו של לוביץ  תיארו אותו כ"אדם נורמלי" וכ"צעיר נחמד". 
קלאוס ראדקה, ראש מועדון התעופה המקומי, בו קיבל לוביץ את רשיון הטיס שלו לפני שנים, אמר כי הוא היה אדם רגיל לגמרי. "רק לפני כמה חודשים הוא חזר לקורס ריענון. פגשתי אדם נחמד, כיפי ומנומס", אמר ראדקה. באתר המועדון הטיס נראה סרט שחור ועליו מספר הטיסה ושמו - אנדראס.
גם הרשויות בגרמניה לא הצליחו להבין איך הצליח טייס המשנה לתפוס שליטה לבדו על מטוס האיירבוס A320 בזמן שהקברניט היה מחוץ לתא הטייס, וריסק אותו אל האלפים. 

ביתו של לוביץ במונטבאור, גרמניה. צילום: רויטרס 
 
לדברי שר הפנים הגרמני, תומאס דה מייזייר, לא ידוע שללוביץ היו קשרים לארגוני טרור. 
על פי דף הפייסבוק שלו, ממנו נלקחה התמונה שלו על יד גשר הזהב בסן פרנציסקו, לוביץ חי חיים פעילים, נהג לרוץ ואף השיג זמנים טובים בחצי המרתון, והתעניין במוזיקת פופ ומועדוני לילה.
"אין לי מילים. אין לי הסבר לזה. כמי שמכיר את אנדראס, זה בלתי נתפס בשבילי", אמר פיטר רוקר, חבר במועדון הטיסה שהכיר את לוביץ היטב. הוא היה אדם מאד נחמד, למרות שלעיתים הוא היה שקט מאד. הוא היה כמו צעירים רבים שמגיעים לאן. היו לו המון חברים". 
ארמין פלייס, מנהל בית הספר בו למד לוביץ עד 2007, אמר לכתב סוכנות הידיעות רויטרס: "אני בהלם ומופתע בדיוק כמוך". 
בג'רמן ווינגס, החברה בה עבד, מסרו עד כה פרטים ביוגרפיים מעטים אודות טייס המשנה, שצבר בחייו 630 שעות טיסה בלבד, לעומת קברניט המטוס, שהיו לו 6,000 שעות טיסה ועבד בלופטהאנזה כעשר שנים. 
לוביץ הוכשר כטייס בלופטהאנזה באקמיה של החברה בברמן, שם סירבו לדבר על המקרה או על בוגר המקום.