סעודיה הקצתה 100 מטוסי קרב ו-150 אלף חיילים למבצע הצבאי בתימן נגד המורדים החות'ים. על פי חלק מהדיווחים, חלק ממנהיגי המיליציה הצבאית הפרו-איראנית נהרגו במתקפה שהתרחשה לפנות בוקר והיום, כך דיווחה רשת "אל-ערביה". 



המבצע החל בחצות (שעון סעודיה), בתקיפות אוויריות על יעדים של החות'ים וכן על יעדים צבאיים התומכים בנשיא לשעבר עלי עבדאללה סאלח, ומשתתפות בו חמש מדינות המפרץ; האמירויות עם 30 מטוסי קרב, כוויית ובחריין עם 15 מטוסים, 10 מטוסי קרב מקטאר, 15 מטוסים מירדן, מרוקו וסודן. בנוסף משתתפות ספינות מלחמה ממצרים ופקיסטן. נשיא תימן נמצא בדרכו לשארם א-שייח להשתתף בפסגת הליגה הערבית. צבא תימן השתלט מחדש על שדה התעופה בעדן עליו השתלטו המורדים.

מקור ביטחוני סעודי אמר כי כנראה שלא יהיה מנוס מפעולה קרקעית בתימן כדי למגר את המורדים הפרו-איראנים. "אי אפשר להחזיר את ממשלתה הלגיטימית של תימן לכס השלטון רק באמצעות שליטה בשמי תימן", אמר המקור. "אפשר שיהיה צורך להכניס כוחות קרקע לתימן כדי להשיב את הסדר". 


מצרים הודיעה כי הפעילות הצבאית שלה בתימן מתואמת עם מדינות המפרץ וכי החליטה לתמוך במבצע, בעקבות בקשת העזרה של נשיא תימן, עבד רבו האדי מנסור. שר החוץ של מצרים סאמח שוקרי אמר, כי קהיר פועלת בתיאום מלא עם מדינת המפרץ שמשתתפות בפעילות הצבאית בתימן.

"אם יהיה צורך, כוחות קרקע של מצרים ישולבו במבצע נוסף על כוחות אוויר וים", הדגיש השר המצרי. על פי דיווחים, כלי שייט של הצי המצרי הניס כלי שייט איראני סמוך למצרי באב אל-מנדב. על פי הדיווח הספינה המצרית פעלה באזור תימן במסגרת המבצע נגד המורדים.

מקורות צבאיים בסנעא מסרו, כי ביעדים שהותקפו בסיס של חיל האוויר אל-ענד ושדה התעופה הבינלאומי בבירה וכן המתחם הנשיאותי שהמורדים השתלטו עליו בינואר. עדי ראייה אמרו, כי הבחינו במורדים נמלטים מהבסיס. הכוחות התוקפים הודיעו כי המרחב האווירי של תימן הוא שטח סגור והזהירו כלי שייט זרים שלא להתקרב אל הנמלים בתימן. עוזרו של נשיא תימן אמר כי הוא נמצא בעדן וכי מצב רוחו טוב, בעקבות ההתקפה הצבאית על היעדים של המורדים.

הבית הלבן הודיע כי הנשיא ברק אובמה אישר לתת סיוע לוגיסטי ומודיעיני לסעודיה ולבעלות בריתה אך כוחות אמריקנים אינם משתתפים במבצע בתימן. מדיווחים עולה, כי נסיך הכתר הסעודי, מוחמד בן נאיף, הוא ששיכנע את הממשל האמריקאי בנחיצות המבצע הצבאי.

סין הביעה דאגה מההסלמה במשבר בתימן. דוברת משרד החוץ בבייג'ין אמרה, כי סין "מפצירה בכל הצדדים לכבד את החלטות מועצת הביטחון בנושא תימן ולפתור את המחלוקת בהידברות".

טורקיה הודיעה כי היא תומכת בפעולה הצבאית בראשות סעודיה נגד החות'ים בתימן וקראה למיליציה, שעל פי דיווחים שונים נתמכת גם על ידי הנשיא לשעבר עלי עבדאללה סאלח, "לנטוש את המעשים שמאיימים על השלום והביטחון באזור".

משרד החוץ הטורקי הצהיר, כי ריאד הודיעה לאנקרה מראש על הפעולה וכי היא מאמינה שהמבצע הוא הכרחי כדי למנוע סכנה למלחמת אזרחים במדינה. גם שר החוץ של סודן אמר, כי ארצו תיקח חלק בפעולות האוויריות והקרקעיות נגד המורדים החות'ים בתימן. בעקבות המשבר והתקיפה, מחיר הנפט הגולמי זינק ביותר מ-4%, והגיע ל-59 דולר לחבית.