בית המשפט העליון של איטליה ביטל הלילה (שבת) את הרשעתה של אמנדה נוקס האמריקאית, מי שזכתה לכינוי "הרוצחת הסקסית", ברצח שותפה לדירה ב-2007 וזיכה אותה לחלוטין, בהחלטה שמסיימת דרמה בת שמונה שנים.



"אני עדיין מעכלת את הרגע השמח הזה", אמרה נוקס הנרגשת במסיבת עיתונאים מחוץ לבית אמה בסיאטל. "אני אסירת תודה לקבל את החיים שלי בחזרה". בית המשפט לערערורים ביטל את פסק הדין נגד נוקס וחברה לשעבר, האיטלקי רפאל סולסיטו ואמר שאין די ראיות כדי להרשיע כל אחד מהם.



הנרצחת, מרדית קרצ'ר, שהייתה בת 21 במותה, נמצאה כשהיא דקורה למוות בביתה המשותף עם נוקס בעיר האיטלקית פרוג'יה בשנת 2007. רודי גוודה מחוף השנהב, מרצה עונש של 16 שנות מאסר על הרצח, אבל השופטים טענו בעבר שהוא לא פעל לבד.



נוקס וסולסיטו, עליהם נגזרו 28 ו-24 שנות מאסר בהתאמה, כבר ביצעו ארבע שנים מהמאסר שלהם לאחר ההרשעה המקורית בשנת 2009. הזיכויים הללו צפויים ללבות מחלוקות נוספות סביב האירוע, שכן מדובר כבר בפעם השנייה שפסק הדין נגד השניים מבוטל. עורך דינה של משפחת הנרצחת, אמר לאחר ההחלטה: "זו לא תבוסה לתביעה, אלא תבוסה למערכת הצדק של איטליה".


בעקבות הזיכוי הראשון ב-2011, הורה בית הדין לערעורים על משפט חדש. בית המשפט הרשיע אותם שוב בפירנצה, כשאמר שהרצח היה תוצאה של ויכוח בין בני זוג, בניגוד להנחה הראשונה, שדיברה על כך שהרצח התבצע במהלך משחק מיני שהסתבך.