נשיא תימן, עבד רבו מנסור האדי, קרא היום (שבת) לחות'ים "הבובות של איראן", במהלך פסגת הליגה הערבית במצרים שיצאה לדרך היום. "אמרתי לבובות של איראן, אתה תהרסו את תימן עם חוסר הבגרות הפוליטית שלכם", אמר האדי בשארם א-שייח'.



לעומת זאת, בטהרן מכחישים מתן כסף ואימונים ללוחמים השיעים החות'ים, כפי שנטען על ידי כמה פקידים מערביים ותימנים. האדי קרא לצבאו להגן על מוסדות המדינה ולהמשיך במערכה הצבאית נגד המיליציה החות'ית.



בתוך כך, פיצוצים הרעידו את מחסן הנשק הגדול ביותר של העיר עדן היום, ועדים אמרו כי הם ראו להבות ועשן מיתמר מעל העיר הדרומית התימנית. המקום קרוב לבנייני מגורים ומרכזי מסחר. כרגע לא דווח על נפגעים.

מלך סעודיה, סלמאן, אמר כי המבצע הצבאי של המדינה נגד החות'ים יימשך עד שמטרותיהם יושגו.  כוחות האווירים הסעודיים פגעו בשיירה של לוחמים תימנים חות'ים בעיר עדן היום. חיל הים הסעודי פינה דיפלומטים מעיר הנמל הדרומית. החות'ים בתימן התקדמו בדרום המדינה ובמזרחה אתמול, למרות יום של תקיפות אוויריות בראשות סעודיה.


אמש השתלטו מיליציית החות'ים של תימן ויחידות צבא על העיר הדרומית בתימן, אל-מוקה, כך דיווחו התושבים. זוהי דריסת הרגל הראשונה של החות'ים בים הערבי. 



בכניסתם לעיר הם דיווחו כי הם שולטים בכל הדרכים לנמל עדן, כ -100 קילומטר לכיוון דרום מערב. הנמל מהווה הבסיס האחרון של אויבם, הנשיא עבד-ראבו מנסור האדי, שלפני שלושה ימים נטש את מגוריו.



מוקדם יותר אתמול גינה שר החוץ של איראן את המבצע נגד המורדים בתימן וקרא לעודד דו שיח ופיוס לאומי, זאת לאחר שמטוסי קרב של הקואליציה הערבית שוב תקפו בסיסי צבא המסונפים לנשיא לשעבר עלי עבדאללה סאלח, בעל ברית של החות'ים. גם חבל הבית של המורדים היה תחת מתקפה. מטוסי קרב תקפו לפנות בוקר שוק בכתף אל בוקעא בצפון חבל סעדה ופגעו ב-15 בני אדם ותקיפה נוספת ארעה במחוז שאדה.