חמושים רצחו אתמול לפחות 15 בני אדם, בינהם חבר פרלמנט מהאופוזיציה, ליד תחנת קלפי בצפון ניגריה, מטילים צל כבד על המירוץ הצמוד ביותר לנשיאות המדינה, מאז הסתיים בה שילטון החונטה הצבאית בשנת 1990. 

המירוץ המתוח בו מתמודד הנשיא המכהן, גודלאק ג'ונתן, נגד השליט הצבאי לשעבר מוחמדו בוהארי, מייצג את השסעים האתניים, האזוריים והדתיים בחברה הניגרית ומאיים להטיל את המדינה, המתמודדת עם מלחמה נג ארגון טרור אסלמיסטי בצפונה, לעוד סבב של אלימות
 

הנשיא המכהן, גודלאק ג'ונתן, מצביע בבחירות. צילום: רויטרס
 
הבחירות המתרחשות זה יום שני בגלל קשיים טכניים נחשבות למערכת הבחירות הראשונה בהיסטוריה של המדינה, המואכלסת ביותר באפריקה,  בה יש סיכוי סביר לאופוזיציה לנצח. אך הפחד כי הבחירות עלולות להביא לאלימות כבר מתחיל להתממש. 

ארגון הטרור האיסלאמיסטי בוקו חארם, שנשבע אמון למנהיגות ארגון דאעש, שם לו למטרה לתקוף מצביעים ותחנות קלפי ורצח שלושה אזרחים במדינת גומבה ועוד מספר לא ידוע של אזרחים במדינת יובה שבצפון ניגריה. 

שמונה אנשי אופוזיציה נהרגו אף הם במדינת גומבה, בהם חבר פרלמנט מטעם העיר דוקו, שהתמודד בבחירות והשתייך למפלגת האופוזיה של מוחמדו בוהארי. לקראת הבחירות סגרה המשטרה את כבישי המדינה המרכזיים לתנועת רכב והצבא הוצב מחוץ לערים במטרה לספק הגנה לתהליך הדמוקרטי.
 

 הכבישים במדינה נסגרו לתנועת כלי רכב. כביש ראשי בסמוך לעיר לאגוס בניגריה. צילום: רויטרס