עיתון הטלגרף הבריטי חשף היום (ראשון) כי אחד מיועצי התקשורת הקרובים ביותר לנשיא איראן, חסן רוחאני, ערק לשווייץ ומבקש מקלט מדיני.

אמיר חוסיין מוטאג'הי, חבר איגוד הכתבים באיראן, זכה להצלחה רבה בקרב צעירים רבים בעקבות כתיבתו לקהל היעד הזה, מה שהוביל אותם לבחור ברוחאני. לאחר שנסע לשם כדי לדווח על שיחות הגרעין של איראן עם ארצות הברית וממשלות מערביות אחרות, החליט כי הוא אינו מעוניין לשוב למדינתו. 
לאחר העריקה הוא התראיין לתחנת האופוזיציה שבסיסה בלונדון ואמר שהוא "כבר לא הרגיש כמו עיתונאי".
"יש מספר אנשים שנכחו מהצד האיראני שהיו במשא ומתן, שאמורים להיות עיתונאים שידווחו על המשא ומתן, אך מוטאג'הי טוען, על פי הטלגרף, כי הם לא עיתונאים והעבודה העיקרית שלהם היא לוודא כי כל החדשות עוברות דרך ערוצי השלטון. "המצפון הנקי שלי לא איפשר לי לבצע את העבודה שלי באופן כזה יותר".

מוטאג'הי הוזהר כעת כי הוא עלול להיעצר עם שובו לטהרן. כעת מסתבר כי בעבר היה חברו של ג'ייסון רזיאיאן, עיתונאי הוושינגטון פוסט הכלוא בטהרן. הוא טוען כי ארה״ב למעשה משמשת כקולה של אירן אל מול החברות האירופאיות למו״מ וכי היא דוחפת אותן להתקרב ולקבל את עמדותיה של אירן. בטלגרף פורסם כי מדובר בחיזוק לטענותיהם של הרפובליקנים בארצות הברית וציינו במפורש גם את שמו של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, שאף התראיין על הנושא היום.