סעודיה דוחה בתוקף את המסרים שיצאו מהקרמלין, להרגעת הרוחות בתימן בעקבות השתלטות הח'ותים.



במהלך הישיבה שנעלה את כינוס הליגה הערבית אמר שר החוץ הסעודי, סעוד אל-פייסל, כי "רוסיה נושאת באחריות גדולה לסבל של העם הסורי, מאחר והיא ממשיכה לחמש את משטר הדמים".


"רוסיה חימשה את המשטר הסורי שרוצח את עמו, משטר שאיבד את הלגיטימיות שלו. רוסיה נושאת באחריות גדולה לאסון העם הסורי", אמר אל-פייסל. "רוסיה מציעה פתרונות בדרכי שלום, אך במקביל ממשיכה לחמש את המשטר הסורי".


פוטין אמר במכתבו, כי מוסקבה "עומדת לצד עמי ערב בלי מעורבות חיצונית, ומגנה את הפשעים של קבוצות הטרור". פוטין הוסיף עוד, כי "יש ליישב את המשבר בסוריה, לוב ותימן על בסיס החוק הבינלאומי".

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי הודיע, כי מנהיגי מדינות ערב החליטו להקים כוח ערבי משותף.
 
המנהיגים הערבים בפסגה שנערכת במצרים, אישרו הקמת כח אזורי מיוחד נגד איומים קיומיים על מדינות, כמו שקורה כעת בתימן ובלוב. "כוח זה יתערב בהתמודדות עם האיומים לשלום וביטחון של כל מדינה שחברה בכח", נכתב בהחלטה. מנהיגי המדינות קראו ללוחמים החות'ים, שנמצאים בברית עם איראן, לעצור את הלחימה ולמסור את נשקם לרשויות.

העבודה על תכנון המנגנון והלוגיסטיקה של הכח המאוחד יכול לקחת חודשים. תוכניות קודמות לא הצליחו להפיק תוצאות משמעותיות בעולם הערבי. הכח המשותף אמור לתת למדינות הערביות גמישות בכל הנוגע להתערבות, כדוגמת המצב בתימן, שם ערב הסעודית מנהיגה קואליציה בת עשר מדינות, שהחלה לתקוף ביום חמישי את כוחות החות'ים.
 
בהחלטה נאמר, כי "הסכנות הניצבות בפני האזור הן גדולות. בעוד הסכסוכים בלוב ובתימן מסלימים, מלחמת האזרחים בסוריה נכנסה לשנתה החמישית. אנשי ארגון המדינה האיסלאמית, דאעש, השתלטו על אזורים בעיראק ובסוריה והולידו פלגים בעולם הערבי. ארצות הברית והמעצמות הגדולות מחפשות עסקה גרעינית סופית עם איראן, בזמן שמנהיגים סונים ערבים חוששים מהשפעתה ההולכת וגוברת של איראן השיעית".
 
נשיא תימן, עבד רבו מנסור האדי, כינה בשבת את החות'ים "כנופיית הבובות של איראן", במהלך פסגה בת יומיים של הליגה הערבית במצרים שננעלה אתמול.
 
לעומת זאת, בטהרן מכחישים מתן כסף ואימונים ללוחמים השיעים החות'ים, כפי שנטען על ידי כמה פקידים מערביים ותימנים. האדי קרא לצבאו להגן על מוסדות המדינה ולהמשיך במערכה הצבאית נגד המיליציה החות'ית.
 
מזכיר הליגה הערבית, נביל אל-ערבי, אמר כי המבצע הצבאי בתימן, בהובלתה של סעודיה יימשך עד שהמורדים החות'ים יניחו את נשקם וייסוגו מהאזורים שכבשו. 
 
שר החוץ של מצרים סאמח שוקרי אמר כי מבצע "סופה נחושה" נועד לתימן בלבד ואין שום כוונה להרחיב אותו ללוב. השר המצרי אמר, כי הקואליציה הערבית פועלת להשיב כעת את היציבות לתימן ולמצוא נוסחה לפתרון מדיני לבעיות הפנימיות במדינה.
 
בתוך כך, מטוסי הקואליציה הערבית שבו ותקפו זה הלילה השלישי ברציפות מטרות של המורדים בתימן. בין השאר דווח על פגיעות מדויקות במחסני תחמושת ובמערכות להגנה אווירית באיזור הבירה צנעא. 
 
מפקדת הקואליציה הודיעה, כי הסתיים בהצלחה השלב הראשון במבצע, לאחר שלושה ימי פעילות וכי שותק המערך האווירי של המורדים. דובר הקואליציה, מסר כי "רוב המטוסים של החות'ים הושמדו. כמעט כל מרכזי הפיקוד, השליטה והקשר שלהם הושמדו". הישג חשוב שהקואליציה מתפארת בו, הוא השמדת טילי קרקע-קרקע איראנים שבחזקת המיליציה השיעית הפרו-איראנית.
 
גם בעיר עדן וסביבותיה נמשכים הקרבות ועל פי דיווחים מקומיים, כ-70 בני אדם נהרגו שם בשלושת הימים האחרונים. עם זאת, נמסר כי המורדים החות'ים מקדמים טנקים ונשק כבד אל סמוך לגבול בין תימן לסעודיה העומדת בראש הקואליציה נגדם.