יריית הפתיחה למערכת הבחירות הצמודה ביותר בבריטניה בעשורים האחרונים נורתה היום (שני) לאחר שראש ממשלת הממלכה דיויד קמרון נפגש עם המלכה והכריז על פיזור הפרלמנט לקראת הבחירות הכלליות שיתקיימו ב-7 במאי.  
  קמרון יצא ממעון ראש הממשלה שברחוב דאונינג מספר 10 בלונדון ונסע אל ארמונה של המלכה אליזבת השנייה על מנת לבקש את הסכמתה הסמלית לפיזור הפרלמנט וכניסה למערכת בחירות.  הטקס הסמלי סיים את חמש שנות שלטונו של קמרון, קואליציה בין מפלגתו השמרנית של ראש הממשלה והמפלגה הליברל-דמוקרטית.
נאום דיויד קמרון


על אף הטקס המרשים, המייצג מסורת ארוכה של המשכיות שלטונית עוד מהימים בהם החזיק בית המלוכה בכוח ממשי, תוצאותיה של מערכת הבחירות הקרובה בבריטניה רחוקות מלהיות ברורות. 
סקרים רבים במדינה מנבאים ניצחון בבחירות למלפגת הלייבור השמאלית, בראשותו של אד מיליבנד, בעוד סקרים אחרים מנבאים ניצחון בהפרש זהיר דווקא למפלגתו השמרנית של קמרון.

בנאום  שנשא קמרון בפתח מעונו ברחוב דאונינג 10, לאחר הפגישה עם המלכה, אמר: "ראש הממשלה הבא שיצעד דרך הדלת הזו יהיה או אד מיליבנד, או אני. אתם יכולים לבחור בכלכלה צומחת, או בכאוס הכלכלי שיביאו תכניותיו של אד מיליבנד".