חברת לופטהאנזה מתכוננת לקראת התביעות הצפויות כנגדה בפרשת התרסקות מטוס ה"ג'רמן ווינגס", שהמריא מברצלונה לדיסלדורף והתרסק בהרי האלפים, ובתוכו כ-158 איש שנהרגו.



על פי דיווחים בעיתונות הגרמנית, החברה מתכוונת להעביר סכום של כ-275 מיליון יורו, שצפויים להוות קרן שתכסה גם את הפיצויים עבור משפחות הקורבנות, את עלות המטוס וכמו כן, את משלחות החיפוש שנמצאות בשטח ועלותן צפויה להיות יקרה מאוד.


 


במידה והסכום יאושר, מדובר בסכום כסף שמעולם לא ניתן על אסון תעופה כלשהו, אך למרות זאת, היא לא תהיה מוגנת לחלוטין מתביעות אזרחיות, שכן אזרחי ארצות הברית יוכלו לתבוע אותה גם במדינתם, על פי החוק.

המשפחות שבסופו של דבר יקבלו את הכסף, ייאלצו לחכות עוד זמן עד אשר יושלמו ההכנות והסיכומים הסופיים יאושרו על ידי חברת הביטוח. עד עתה קיבלו משפחות הקורבנות כ-50 אלף יורו בצורה מיידית, על מנת לעזור להם בתהליכים הראשוניים. בסוכנות  הידיעות רויטרס פורסם כי תהיה פריסת תשלומים מכובדת למשפחות וככל הנראה תקבל כל משפחה למעלה ממיליון דולרים.

"עדיין לא נמצאו חפצים של אייל באום"

שבוע אחרי התרסקות המטוס הגרמני בהרי האלפים בצרפת, והחיפושים אחרי גופות 150 ההרוגים בעיצומם.

ראש אגף המבצעים של זק"א, חיים אנגרטן, שהגיע יחד עם שבעה מתנדבים נוספים לזירת ההתרסקות בצרפת, סיפר הבוקר (שלישי) בגל"צ לרזי ברקאי על החיפושים. "למרות שהגענו כבר בשבוע שעבר, עוד לפני שידעו את הפרטים על טייס המשנה, לוביץ, אישרו לנו רק כעת להיכנס לאזור ההתרסקות. הייתה חקירה מאוד חשאית וכעת שהנסיבות ברורות, התמקמנu וחברנו למשטרה הצרפתית".

לשאלה האם בהאנגר המרכזי, שכאמור, אליו מגיעים כל הממצאים מהזירה עצמה, הגיעו פריטים של הנוסע הישראלי היחיד שהיה על המטוס, אייל באום, ענה אנגרטן: "כרגע זה בחקירה, זו ממש עבודת נמלים. צוות המז"פ זיהה כבר עשרות גופות- את אייל באום עדיין לא זיהו. נכון לרגע זה לא נמצא שום ממצא או חפץ ששייך אליו וזו המטרה שלנו- להגיע לשטח ולהתחיל לחפש". 
 
אנגרטן הוסיף: "יש לנו את כל הפרטים של החפצים שהיו לאייל במזוודה ובתיק הגב, כך שאנחנו יודעים מה לחפש. כולנו תקווה שנוכל להביא למשפחה את הבשורה, בשורת איוב אמנם, אך נביא את אייל לקבר בישראל".