כאוס בטורקיה בעקבות שורת אירועים שהתרחשו היום (שלישי) במדינה, אשר חלק מהעיתונאים במדינה מנסים לקשור ביניהם.



ארגון טרור שמאלני בטורקיה הצליח לחטוף תובע בכיר בבית משפט באיסטנבול ולפרסם תמונה של החטוף עם אקדח מכוון לרקתו. כוחות מיוחדים של המשטרה הטורקית פרצו לבניין ופינו ממנו את האזרחים.



התובע, מהמט סלאים קיראז, היה אמון על חקירת הרג ברקין אלבאן, נער בן 15 שנהרג מירי המשטרה הטורקית בהפגנת שמאל באיסטנבול בשנה שעברה. סוכנות ידיעות טורקית דיווחה כי קולות ירי נשמעו מהבניין.



החמושים, חברי ארגון הטרור "מפלגת השחרור העממי המהפכנית", הודיעו כי אם לא ייעצר השוטר שירה באלאבאן, הם יוציאו להורג את קיראז והציבו אולטימטום לקבלת דרישותיהם עד השעה 15:35 בצהריים.



סמי אלוואן, אביו של הנער שנהרג, אמר: "הבן שלי מת, אבל מישהו אחר לא צריך למות. התובע הכללי חייב להיות משוחרר. דם לא יכול להתנקות עם דם".



הטרוריסטים ניצלו הפסקת חשמל ארצית, שהביאה לפגיעה קשה במערך התחבורה במדינה ושיתקה את מערכת המטרו העירונית של איסטנבול. לא ברור כרגע מה הגורם להפסקת החשמל, אך לא נשללה האפשרות שהיא נגרמה בידי מתקפת סייבר יזומה.



הקבוצה ממנה באו החוטפים הוכרזה כארגון טרור על ידי הרשויות הטורקיות, האיחוד האירופאי וארה"ב לאחר שורת רציחות ופיגועי התאבדות מאז הקמתה בשנות השבעים. עדיין לא ברור איך החוטפים נכנסו לבית המשפט "קאגליאן", שנחשב לבית המשפט הגדול באירופה.



בעיתון הטורקי "הורייט" מדווח שנכון לעכשיו המו"מ בין החוטפים למשטרה ממשיך עם מתווך שהחוטפים בחרו.



הפסקת החשמל בטורקיה, שאוכלוסייתה 135 מיליון בני אדם, שיתקה חלקים נרחבים מהתעשיה והתחבורה במדינה. עד שעות הצהריים הצליחו עובדי חברת החשמל הטורקית להחזיר את החשמל רק ל-15 אחוזים מאיסטנבול ואנקרה, הערים הגדולות במדינה.