ארצות הברית מוכנה לעבוד קשה גם אחרי הדד ליין שנקבע - הלילה (שלישי) בחצות, כדי להגיע להסכם קבוע בין איראן והמעצמות, אם היא תרגיש שישנה התקדמות בשיחות, כך אמר היום מקור בכיר במחלקת המדינה האמריקאית. 
"הצוות שלנו לשיחות יגיע בסוף היום להערכה, כדי להגיע להחלטה לגבי הנתיב הטוב ביותר בו עלינו לצעוד", הוא אמר. המקור הוסיף כי "בוודאי שנמשיך לעבוד אם נרגיש שאנו צועדים בשביל של התקדמות, כולל גם מחר, אם הדבר יהיה מועיל". 
דיפלומט מערבי אמר ל"ג'רוזלם פוסט" מוקדם יותר היום, כי דיווחים הטוענים כי המעצמות הגיעו להבנות משמעותיות ורחבות, אשר יביאו לשלב חדש בשיחות הן "מוקדמים". 

במשך ימים, איראן, ארצות הברית, בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה וסין מנסות לפרוץ את המבוי הסתום במשא ומתן שנועד להבטיח שטהרן לא תוכל לפתח פצצה גרעינית, בתמורה להקלה בסנקציות שמאיימות לחסל את הכלכלה של איראן. גורמים רשמיים שנמצאים בשיחות בלוזאן מעידים כי הצדדים עדיין רחוקים מלהגיע להסכם מסגרת וכי ייתכן שהוא בסופו של דבר לא ייחתם היום. בכל מקרה, המגעים צפויים להמשך ממש עד חצות, שעון ישראל.

 "הסיכויים שהצדדים יגיעו להסכם הם 50\50"

"ישנן עדיין כמה בעיות קשות", אמר אתמול מזכיר המדינה האריקאי, ג'ון קרי בראיון לרשת CNN. "אנחנו עובדים אל תוך הלילה ומתכוונים להמשיך גם במהלך יום שלישי, כולם מבינים את המשמעות של היום הזה". הדוברת של קרי, מארי הארף, אמרה כי הסיכויים שהצדדים יגיעו להסכם הם 50\50. איש צוות המשא ומתן האיראני, סעיד עבאס ארקאצ'י, אמר כי "אנחנו לא יכולים לומר שאנחנו קרובים לפתרון הסוגיות שנותרו, אנו מקווים להגיע לפתרון במהלך היום, אבל זה כלל אינו בטוח וישנה עוד דרך קשה".
 
כדי להדגיש את הרוח הכללית בלוזאן, דיפלומט שצוטט על ידי סוכנות הידיעות הסינית "Xinhua", אמר כי האווירה אתמול בשיחות הפכה מאופטימית לקודרת. גם אם תושג עסקה עד לחצות, גורמים רשמיים אומרים כי ההסכם יכול להתפרק בקלות, כאשר כל הצדדים יצטרכו לשוב לשיחות ולסכם את כל הפרטים הטכניים עד סוף חודש יוני.
 
״אנחנו ממשיכים לדבר״, אמר בשעת ערב אתמול סגן שר החוץ האיראני עבאס עראקג׳י ל״מעריב־אונליין״, כשחלף בדרכו מפגישה לפגישה. רוב התחזיות אתמול בלוזאן היו כי יושג הסכם ״הבנות״ עד שעת הדד-ליין בחצות הלילה. זאת למרות החלטתו הפתאומית של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב לחזור למוסקבה, ולמרות דבריו של שר החוץ הצרפתי לורן פביוס בתדרוך לעיתונאים, שלפיהם עדיין יש מחלוקות שלא נפתרו. לפי פביוס, נותרו שלושה נושאים עיקריים פתוחים: הסנקציות נגד איראן וקצב הסרתן; סוגיית החזרת הסנקציות אם טהרן לא תעמוד בהתחייבויותיה; ומשך תקופת ההסכם, העומדת כרגע על עשר שנים.