דרמה לילית בשיחות הגרעין בין איראן והמעצמות בלוזאן. שר החוץ הצרפתי לורן פביוס, קבע את יציאתו משוויץ לשעה שש בבוקר מחר (רביעי) תוך מתן אולטימטום כי אם איראן לא תחתום על ההצהרות עד חמש לפנות בוקר, צרפת תעזוב את השיחות. לכן, ההערכה היא שההצהרה המשותפת של הצדדים תפורסם לכל המאוחר לקראת חמש בבוקר. 



מוקדם יותר הלילה פורסם כי  ארצות הברית מאמינה שיש מספיק התקדמות בשיחות כדי להצדיק הישארות של צוות המו"מ בשווייץ גם לאחר תום הדדליין בחצות (שעון מקומי), כך מסרה מחלקת המדינה האמריקאית. 

"בימים האחרונים נעשתה מספיק התקדמות שמצדיקה הישארות עד ליום רביעי", אמרה דוברת מחלקת המדינה, מארי הארף, אולם הבהירה ש"עדיין יש מספר נושאים הנמצאים במחלוקת". 


ג'ון קרי והמשלחת האמריקאית בשיחות בלוזאן. צילום: רויטס

"הצוות שלנו לשיחות יגיע בסוף היום להערכה, כדי להגיע להחלטה לגבי הנתיב הטוב ביותר בו עלינו לצעוד", אמר הערב ל"גרוזלם פוסט" גורם בכיר במחלקת המדינה האמריקאית. המקור הוסיף כי "בוודאי שנמשיך לעבוד אם נרגיש שאנו צועדים בשביל של התקדמות, כולל גם מחר, אם הדבר יהיה מועיל". 
 
דיפלומט מערבי אמר ל"ג'רוזלם פוסט" מוקדם יותר היום, כי דיווחים הטוענים כי המעצמות הגיעו להבנות משמעותיות ורחבות, אשר יביאו לשלב חדש בשיחות הן "מוקדמים". 
 
במשך ימים, איראן, ארצות הברית, בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה וסין מנסות לפרוץ את המבוי הסתום במשא ומתן שנועד להבטיח שטהרן לא תוכל לפתח פצצה גרעינית, בתמורה להקלה בסנקציות שמאיימות לחסל את הכלכלה של איראן. גורמים רשמיים שנמצאים בשיחות בלוזאן מעידים כי הצדדים עדיין רחוקים מלהגיע להסכם מסגרת וכי ייתכן שהוא בסופו של דבר לא ייחתם היום. בכל מקרה, המגעים צפויים להמשך ממש עד חצות, שעון ישראל.