התפתחויות בשיחות הגרעין עם איראן: שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר היום (רביעי) כי הושגו הסכמות עם איראן הנוגעות לכל הנושאים המרכזיים בסוגיית הגרעין האיראנית.

לדברי לברוב: "אפשר להגיד בביטחון ששרי החוץ הגיעו להסדר כללי שינוסח בשעות הקרובות או במהלך היום. גם שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, גילה נכונות לחתימה על הסכם ואמר כי הוא מקווה שמדינתו ושש המעצמות יוכלו להתחיל בניסוח הסכם ראשוני כבר היום. לדבריו: "היו לנו שיחות טובות עם הצד השני, אנחנו מקווים להתחיל בניסוח ההסכם ביום רביעי". 

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ניהל שיחת ועידה עם חברי צוות הביטחון הלאומי על המו"מ ועודכן הבוקר לגבי התנהלות השיחות, כך לפי הודעה שהוציאו בבית הלבן. לפי ההודעה, שש המעצמות הנמצאות בלואזן ניסו להגיע להסכם שיבלום את פיתוח הגרעין בטהרן, אך לא ניתנו פרטים אודות התוכן של השיחות. 

לצד ההצהרות על ההסכם שהולך ונקרם, סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה בשלוש לפנות בוקר (שעון ישראל) כי דיפלומטים המעורים בשיחות הגרעין עם איראן המתקיימות בלוזאן מכחישים שהושג הסכם מקיף הכולל את כל סוגיות המפתח.
 
הדרמה הלילית הגיעה לתפנית כאשר מוקדם יותר אמש שר החוץ הצרפתי, לורן פביוס, הציב אולטימטום כי אם איראן לא תחתום על ההצהרות עד חמש לפנות בוקר, צרפת תעזוב את השיחות ואכן כך היה. עם הכחשת ההגעה להסכם עזב פביוס את הדיונים בסוגיית הגרעין עם איראן בלוזאן, בטענה שישוב כאשר השיחות יהיו "מועילות", לדבריו.

במשך ימים, איראן, ארצות הברית, בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה וסין מנסות לפרוץ את המבוי הסתום במשא ומתן שנועד להבטיח שטהרן לא תוכל לפתח פצצה גרעינית, בתמורה להקלה בסנקציות שמאיימות לחסל את הכלכלה של איראן וכעת ישנם סימנים כי ההסכם הראשוני הולך ומתגבש. 
 
עוד לפני פקיעת הדד- ליין, לא נשמעו קולות אופטימיים. מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, אמר ביום שני בראיון לרשת CNN כי "ישנן עדיין כמה בעיות קשות". קרי הוסיף: "אנחנו עובדים אל תוך הלילה ומתכוונים להמשיך גם במהלך יום שלישי, כולם מבינים את המשמעות של היום הזה".

גם הדוברת של קרי, מארי הארף, אמרה כי הסיכויים שהצדדים יגיעו להסכם הם 50\50. איש צוות המשא ומתן האיראני, סעיד עבאס ארקאצ'י, אמר כי "אנחנו לא יכולים לומר שאנחנו קרובים לפתרון הסוגיות שנותרו, אנו מקווים להגיע לפתרון במהלך היום, אבל זה כלל אינו בטוח וישנה עוד דרך קשה".
 
כדי להדגיש את הרוח הכללית בלוזאן, דיפלומט שצוטט על ידי סוכנות הידיעות הסינית "Xinhua", אמר ביום שני כי האווירה בשיחות הפכה מאופטימית לקודרת. אותו דיפלומט הוסיף כי גם אם תושג עסקה עד תאריך פקיעת הדד ליין, ייתכן כי ההסכם יכול להתפרק בקלות, כאשר כל הצדדים יצטרכו לשוב לשיחות ולסכם את כל הפרטים הטכניים עד סוף חודש יוני.