מייד לאחר הצהרתו הקצרה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בנוגע לשחות הגרעין בלוזאן, בכיר בצוות המ"ומ האיראני אמר היום (רביעי) כי "אנו מקווים לסיים את שיחות הגרעין עד היום בלילה".



לפי דיווח של הטלווזיה המקומית בלוזאן, באיראן מקווים לסיים השיחות עם שש המעצמות ולחתום על הסכם ראשוני על ריסון תכנית הגרעין שלה, כך אמר הדיפלומט עבאס ארקצ'י, בכיר בצוות המשא ומתן של איראן.



ארקצ'י הוסיף כי "אנחנו מתעקשים על הסרת הסנקציות הכספיות והנפט מייד. כמו כן, אנחנו מתעקשים על שמירת מחקר ופיתוח עם צנטריפוגות מתקדמות."



לפי סוכנות הידיעות הצרפתית, גורמים אחרים באיראן מתעקשים כי אם לא תהיה מסגרת מוגדרת להסרת כל הסנקציות, לא תהיה עסקה. 



בהצהרה הקצר שמסר מוקדם יותר נתניהו, הוא התייחס היום לשיחות בין איראן והמעצמות, שהגיעו לדד ליין מבלי שהושג הסכם כלשהו. בפתח ההצהרה הקצרה שמסר, אמר נתניהו כי "איראן מחריפה את קמפיין הטרור שלה במזרח התיכון, והקהילה צריכה להתעקש על עסקה טובה יותר".



נתניהו הדגיש כי איראן חייבת להפסיק לתמוך בטרור וציין כי "אמש, מפקד במשמרות המהפכה האיראיניות אמר כי השמדת ישראל לא ניתנת למשא ומתן. כלומר, הם עדיין רוצים להשמיד אותנו. עם מדינה הזאת אתם מקייימים משא ומתן"?


נתניהו הוסיף כי "איראן מתעקשת על פיתוח האורניום במקביל להמשכת מסע הטרור שלה מול משטרים אחרים, בעיקר בתימן. זה הזמן שהקהילה הבין-לאומית תתעקש על הסכם טוב יותר, איראן חייבת להפסיק את התוקפנות שלה ואת איומייה להשמיד את ישראל. על כך חייבות להתעקש מעצמות העולם".
 
במהלך הלילה נשמעו דיווחים סותרים לגבי הסכמת המעצמות. שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר כי "אפשר להגיד בביטחון ששרי החוץ הגיעו להסדר כללי שינוסח בשעות הקרובות או במהלך היום. לצד דבריו של לברוב, דווח ע"י סוכנות הידיעות רויטרס כי דיפלומטים המעורים בשיחות מכחישים שהושג הסכם מקיף הכולל את כל סוגיות המפתח.
 
הדרמה הלילית הגיעה לתפנית כאשר מוקדם יותר אמש שר החוץ הצרפתי, לורן פביוס, הציב אולטימטום כי אם איראן לא תחתום על ההצהרות עד חמש לפנות בוקר, צרפת תעזוב את השיחות ואכן כך היה. עם הכחשת ההגעה להסכם עזב פביוס את הדיונים בסוגיית הגרעין עם איראן בלוזאן, בטענה שישוב כאשר השיחות יהיו "מועילות", לדבריו.
 
במשך ימים, איראן, ארצות הברית, בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה וסין מנסות לפרוץ את המבוי הסתום במשא ומתן שנועד להבטיח שטהרן לא תוכל לפתח פצצה גרעינית, בתמורה להקלה בסנקציות שמאיימות לחסל את הכלכלה של איראן וכעת ישנם סימנים כי ההסכם הראשוני הולך ומתגבש.