מדי שנה, ארגון אנונימוס מאיים כי יפתח במתקפת סייבר על הרשתות בישראל.



המתקפה שצפויה להתרחש מחר (שלישי), 7.4.15, הוגדרה ע"י הארגון הבינלאומי כ"שואה אלקטרונית" שתפגע, לטענתם, בשרתים הישראלים, באתרים ממשלתיים, אתרים צבאיים ואתרים של בנקים. כבר בתחילת השבוע דיווח הארגון על הדלפות של פרטי חשבונות פייסבוק ישראליים ומיילים, ואף פרסמו רשימה של 1,000 שמות משתמש וסיסמאות של חשבונות פייסבוק ישראלים. אך אין דרך לאמת באופן וודאי את השמות הללו, יכול להיות שרק חלק מהם נכונים וחלק בדויים.

סרטון אנונימוס מתקפה 7.4.15


בסרטון שהפיצו אנונימוס ברשת היו-טיוב, הם פנו לכל אזרחי העולם וביקשו לשלוח מסר "לאנשי הציונות השוטים". בהודעה שמסרו הם הסבירו כי המתקפות הן "עונש על הפשעים שביצעה ישראל לעם הפלסטיני ובטריטוריה הפלסטינית. אתם ממשיכים להפציץ, לחטוף ולפגוע בפלסטינים, כפי שעשיתם במלחמה האחרונה בעזה בשנת 2014. אנחנו לא מוכנים להסתכל מהצד ולא לעשות כלום נגד הפשעים הנוראיים האלה כלפי האנושות. לכן, ב-7 באפריל, כפי שעשינו פעמים רבות, נפגע בשרתים שלכם".



כמו כן, שלחו יוצרי הסרטון מסר לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואמרו: "בנימין נתניהו הטיפש וכל המנהיגים הציונים - כפי שהבטחנו בתקיפות הקודמות, נמשיך בתקיפות הדיגיטליות עד שלא תעצרו את ההרג והג'נוסייד שעשיתם בעזה. הוכחתם שאתם לא מכבדים את החוק הבין-לאומי ולכן נפגין סולידריות עם העם הפלסטיני ונפגע בישראל. אנחנו לא צפויים ונראה לכם מה המשמעות של שואה אלקטרונית".


מעוררות חשד: הודעות על זכייה בלוטו

במתקפות שבוצעו בשנים הקודמות, אכן נפגעו שרתים של ישראלים והיו כמה אתרים שירדו מהרשת לזמן יחסית קצר. אך האם עלינו באמת לנקוט באמצעים מיוחדים? האם יש להימנע מחר משימוש באינטרנט? 

אחד מהדברים המרכזיים שעלינו לזכור הוא שהתקפות של האקרים, שאינן בהכרח קשורות לאנונימוס, מתבצעות על בסיס יומי. לכן, יכול להיות שניתקל במהלך היום במתקפות שגרתיות שאינן קשורות לארגון. 

סביר להניח כי לא נתעורר בבוקר ונגלה כי כל המחשבים קרסו, אך בכל זאת, חשוב כן להיות ערניים ולנקוט באמצעי הזהירות הרגילים: הודעות על זכייה בלוטו או קישורים לצפייה ב"טאצ' דאון הכי טוב בעולם" צריכות לעורר את חשדכם. כמו כן, צפוי כי האקרים אחרים ינצלו את מחר בכדי לבצע פעולות "פישינג" לתקיפת גולשים לכן יש להימנע מכניסות לקישורים לא מוכרים.

מלחמת התודעה

מה שחשוב לזכור הוא שעצם ההודעה על ההתקפה מהווה כבר סוג של הצלחה עבור הארגון, שהרי העיסוק שלנו והפחד ממחר- הם הישג כשלעצמו. ההתקפות הללו הן סוג של טרור, אך כאן אנו חשופים ללוחמה על התודעה. מטרת הארגון היא להתפרסם, וההד התקשורתי סביב פעולת מחזקת את ההצלחה שלהם.