איראן חוגגת את ההבנות לקראת הסכם הגרעין שהושג עם המעצמות וכעת החלו במדינה לקדם את ההחלטה בפרלמנט המקומי.



שר החוץ האיראני, מוחמד זריף, הגיע ביחד עם ראש הסוכנות האירנית לאנרגיה אטומית, עלי אכבר סלאחי לתדרוך ובדיון ארוך נתן את הדגשים מבחינתו וסיפר על אשר אירע בלוזאן. 



זריף, שהפך להיות הגיבור האיראני התורן לאחר שהשיג את ההסכם, אמר בסוף הפגישה כי משרדו יפרסם את מסמך ההבנות בימים הקרובים בגלל השקרים של ארצות הברית. אנחנו נעשה זאת כדי להוכיח את הסתירות על קצב ועיתוי הסרת העיצומים.



הפרלמנט הוציא הודעה מסודרת בה נכתב כי "אין הרבה דאגה בקרב המחוקקים עכשיו, והדאגות שלהם בעיקר היו מושרשות בטענות שהועלו על ידי הצד האמריקאי בימים האחרונים", הוא הוסיף.

"המחוקק השתכנע מדבריו של זריף, כי כל גופי הרפובליקה האסלאמית והפקידים רוצים שההישגים הגרעיניים של המדינה יישמרו, ובכלל זה כור המים הכבדים באראק, כדי להיות מוגנים. תודה לאל, הנושאים אלה הועלו בשיחות לוזאן וגם צויינו בדוח הסופי".
סלאחי אמר בפגישה בדלתיים סגורות של הפרלמנט היום כי "הרפובליקה האיסלאמית של איראן הפכה להיות כוח טכנולוגי גרעיני שמאלץ את הצד המערבי לשבת לשולחן המשא ומתן עם איראן". מוקדם יותר היום, אמר צאלחי, כי מדינות המערב העדיפו לנסות דיפלומטיה ומשא ומתן עם טהרן בגלל היכולת הגרעינית הגבוהה של איראן.
"זה הדבר הכי החשוב שאנחנו צריכים לחכות בימים הקרובים, כך שאותם נושאים שעוררו חשש כבד בקרב האיראנים יהיו מתוקנים ושוחררו במאמר זה כולל", הוא הוסיף.

"איראן עשויה להפוך למעצמה בינלאומית אדירה"

עוד פרסמה סוכנות הידיעות האיראנית כי נשיא ארה"ב, ברק אובמה מנסה כעת להכשיר את הסכם המסגרת לפקח ולהגביל את תכנית הגרעין של איראן לעם האמריקאי, לחברי הקונגרס משני הבתים ולבעלי בריתו הספקנים כגון ישראל וערב הסעודית.
 
הבנק העולמי והאו"ם מתייחסים לאיראן בתור מי שעשויה להתפתח למעצמה ברגע שהסנקציות יוסרו. לרפובליקה האיסלאמית יש עתודות גז טבעי הגדולות בעולם, והיא השלישית בהפקת נפט בעולם. בתוספת אבץ בעולם, נחושת, ברזל, עופרת ופחם, עם תעשייה מפותחת בהשוואה לשכנותיה במזרח התיכון.