נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הודה כי איראן נמצאת במרחק נגיעה מפריצת הגרעין. בראיון לרדיו הציבורי הלאומי (NPR) אמר אובמה: "החשש המוחשי הוא שבעוד 13, 14, 15 האיראנים יפתחו צנטריפוגות מתקדמות שיעשירו אורניום בקצב מהיר ואיראן תהיה במרחק פריצה מהגרעין".
בראיון דחה אובמה את הדרישה הישראלית שהסכם גרעין בין המעצמות לבין איראן צריך להיות מבוסס על כך שטהרן תכיר בישראל.
אובמה אמר כי "הרעיון לפיו אנחנו נתנה את אי-קבלת נשק גרעיני לידיה של איראן, בכך שהיא תכיר בישראל - דומה לאמירה כי לא נחתום עסקה אלא אם כן טבעו של המשטר האיראני יתהפך לחלוטין", כך אובמה בראיון. "אני חושב שזה שיפוט מוטעה בבסיסו", אמר נשיא ארה"ב.

בראיון הבהיר אובמה כי יחודשו הסנקציות על איראן במקרה של הפרת ההסכם."אנחנו משוכנעים שנוכל לעשות זאת שוב", התייחס נשיא ארה"ב לסנקציות אשר פגעו קשות בכלכלבה האיראנית. אובמה הוסיף כי הסכם הגרעין יכול להועיל בחיזוק של הגורמים המתונים באיראן. 

"ארצות הברית משקרת, נחשוף את פרטי ההסכם"
 
במקביל, איראן חוגגת את ההבנות לקראת הסכם הגרעין שהושג עם המעצמות וכעת החלו במדינה לקדם את ההחלטה בפרלמנט המקומי. שר החוץ האיראני, מוחמד זריף, הגיע ביחד עם ראש הסוכנות האירנית לאנרגיה אטומית, עלי אכבר סלאחי לתדרוך ובדיון ארוך נתן את הדגשים מבחינתו וסיפר על אשר אירע בלוזאן.

זריף, שהפך להיות הגיבור האיראני התורן לאחר שהשיג את ההסכם, אמר בסוף הפגישה כי משרדו יפרסם את מסמך ההבנות בימים הקרובים בגלל השקרים של ארצות הברית. אנחנו נעשה זאת כדי להוכיח את הסתירות על קצב ועיתוי הסרת העיצומים.

סלאחי אמר בפגישה בדלתיים סגורות של הפרלמנט היום כי "הרפובליקה האיסלאמית של איראן הפכה להיות כוח טכנולוגי גרעיני שמאלץ את הצד המערבי לשבת לשולחן המשא ומתן עם איראן". מוקדם יותר היום, אמר סאלחי, כי מדינות המערב העדיפו לנסות דיפלומטיה ומשא ומתן עם טהרן בגלל היכולת הגרעינית הגבוהה של איראן.

"זה הדבר הכי החשוב שאנחנו צריכים לחכות בימים הקרובים, כך שאותם נושאים שעוררו חשש כבד בקרב האיראנים יהיו מתוקנים ושוחררו במאמר זה כולל", הוא הוסיף.

עוד פרסמה סוכנות הידיעות האיראנית כי נשיא ארה"ב, ברק אובמה מנסה כעת להכשיר את הסכם המסגרת לפקח ולהגביל את תכנית הגרעין של איראן לעם האמריקאי, לחברי הקונגרס משני הבתים ולבעלי בריתו הספקנים כגון ישראל וערב הסעודית.