נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ניצל הלילה (ראשון) את מסיבת העיתונאים שנערכה בפנמה, לאחר הפגישה בינו לבין ראול קסטרו, נשיא קובה, כדי לתקוף את התנהלותו של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, בנוגע להסכם הגרעין של המעצמות עם איראן.



"נתניהו מתנגד להסכם הזה נחרצות והוא הבהיר זאת. ואני כל הזמן שאלתי: 'מה החלופה שאתם מציעים כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני?', עדיין לא קיבלתי תשובה טובה לשאלה הזאת", אמר אובמה.



אובמה התייחס גם ללחץ הפנימי שמופעל עליו בתוך הקונגרס: "יש פוליטיקה פנימית בתוך ארצות הברית. בשבוע הבא, כשההסכם הסופי יוצג לקונגרס, אני ארצה לוודא שאנחנו לא שופטים את ההסכם מוקדם מדי, עוד לפני שהוא סופי, כדי שאלה שמתנגדים לכל הסכם, גם אם הוא הסכם טוב, לא יצליחו לפגוע בו".



אובמה התייחס לאמירתו של מנהיג איראן, עלי חמינאי, לפיה ההסכם לא יוביל לכך שארצות הברית תוכל לבדוק את מתקניה של איראן: "אני לא מופתע מהאמירות האלו, אנשים מנסים להציג את ההסכם באופן שיגן על האינטרסים שלהם".

אמש, ראש הממשלה ניצל את חגיגות המימונה כדי להתבטא שוב נגד ההסכם של המעצמות עם איראן: "לצערי, כל הדברים שהתרעתי בפניהם לגבי המסגרת להסכם שהתגבשה בלוזאן, מתאששים לנגד עינינו. המסגרת הזאת נותנת למדינת הטרור המובילה בעולם נתיב בטוח לפצצות גרעין, מה שיאיים על ישראל, על המזרח התיכון ועל העולם כולו".



עוד אמר נתניהו: "אנחנו רואים שמשאירים לאיראן יכולות גרעיניות משמעותיות, לא מפרקים אותן, משמרים אותן. אנחנו רואים שגם הפיקוח איננו רציני - איך אפשר לסמוך על המדינה הזאת? ואין למעשה כרגע מנגנון פיקוח של ממש. אנחנו רואים שמסירים את הסנקציות, לפי דרישתה של איראן מיד וזה בלי שאיראן שינתה את המדיניות התוקפנית שלה בכל האזור, לא רק מול ישראל - מול תימן, מול מיצרי באב אל מנדב, מול המזרח התיכון, מול מערכת הטרור העולמית שלה. אנחנו מדברים כמובן בשמה של ישראל ולמען ביטחון ישראל, אבל אני מאמין באמת ותמים שאנחנו מדברים גם על ביטחון העולם. אסור שמדינת הטרור המסוכנת ביותר בעולם תקבל לידיה את הנשק המסוכן ביותר בעולם. על כן אנחנו מחויבים לנסות למנוע הסכם רע ולהחליפו בהסכם טוב".