עכשיו זה רישמי: הילרי קלינטון הכריזה הערב (ראשון) על התמודדותה מטעם המפלגה הדמוקרטית לבחירות לנשיאות 2016. על פי גורמים רשמיים, קלינטון הכריזה על מועמדותה בכלי התקשורת האמריקאיים, הצהרה המסמלת את פתיחתו של קמפיין הבחירות. 



הילרי רודהם קלינטון, לשעבר מזכירת המדינה והגברת הראשונה של ארצות הברית, הכריזה הערב כי היא מתמודדת על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות לקראת הבחירות בנובמבר 2016 בניסיון להיות האישה הראשונה שתשב בחדר הסגלגל.



בסרטון קצר של 2:18 דקות שצולם באווירה אופטימית ומחויכת והציג אמריקאים שיוצאים לדרך חדשה כמו הקמת עסק, נישואים חד מיניים או לידה, הכריזה קלינטון: "גם אני מתכוונת לעשות משהו חדש. אני רצה לנשיאות".



"כל יום אמריקאים צריכים גיבור, ואני רוצה להיות הגיבורה הזו", אמרה קלינטון בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות. היא הדגישה כי היא מתכוונת להילחם למען המשפחות בארצות הברית כי "כאשר המשפחות חזקות, אמריקה חזקה".




הילרי קלינטון בסרטון הקמפיין. צילום מסך


סיסמת הקמפיין: "הילרי למען אמריקה"


"אני מוכנה לצאת לדרך כדי להרוויח את הקול שלכם. זה הזמן שלכם ואני מקווה שתצטרפו אליי במסע הזה", אמרה קלינטון בחיוך, לפני שנחשפה הסיסמה של קמפיין הבחירות: "הילרי למען אמריקה".



דקות ספורות לפני כן, שלח מנהל הקמפיין, ג'ון פודסטה, מייל לתורמים ולפעילים, שבו הודיע רשמית על כניסתה של קלינטון למרוץ ועדכן כי האירוע הרשמי של פתיחת הקמפיין יתקיים בחודש הבא. "היא בפנים. רציתי להבטיח ששמעתם את זה קודם כל ממני – זה רשמי: הילרי רצה לנשיאות", כתב פודסטה שביקש מהנמענים לגייס עוד כספים ותומכים. "נכון לעכשיו, רק רצינו להגיד תודה. אנחנו צריכים להפוך את מעמד הביניים שוב למשהו בעל משמעות. אנחנו יכולים לעשות את זה". 


קלינטון זוכה לתמיכתו של הנשיא המכהן, ברק אובמה, שאמר אתמול כי היא תשמש כנשיאה מצוינת. אובמה שיבח את המועמדת הדמוקרטית והוסיף כי הייתה מועמדת ראויה בשנת 2008 ושתפקודה כמזכירת המדינה ראוי לשבח.


"תהיה נשיאה מצוינת". ברק אובמה. צילום: רויטרס

לקלינטון, שהייתה אשת הנשיא והתגוררה בבית הלבן 8 שנים, רזומה עשיר. היא כיהנה כסנטורית מטעם מדינת ניו יורק בשנים 2009-2001 והייתה מועמדת לנשיאות ב-2008. לאחר שהפסידה לנשיא המכהן, ברק אובמה, הוא מינה אותה למזכירת המדינה - המשרה הבכירה והיוקרתית בצמרת הממשל.

מקורבים בסביבתה שצוטטו לאחרונה באמצעי התקשורת אמרו כי בקמפיין שתקיים קלינטון היא תימנע מהופעות באספות בחירות המוניות והיא איננה מתכוונת להשתתף במפגני אהדה גדולים. לדבריהם, קלינטון תתמקד במה שהגדירו "קמפיין אישי" שיאפשר לה מגע קרוב וישיר עם אזרחים וקהלים קטנים.

להערכת רובם של הפרשנים, ההסתבכות של קלינטון בפרשיית ההתכתבויות באי-מיילים שניהלה כשרת החוץ באופן פרטי ובלי שדיווחה עליהם לא תפגע בתדמיתה כפוליטיקאית מבריקה. 

קלינטון ידועה כאוהדת ישראל. היא מקיימת קשרים מצוינים עם מנהיגים וראשי ארגונים יהודיים. לכן, בקמפיין הבחירות שלה יש לצפות להצהרות תמיכה ואהדה לישראל ואולי אפילו לביקור קצר ומתוקשר בארץ. אך בכירים יהודים טוענים כי אם תיבחר כנשיאה הילרי קלינטון "לא תהיה כל כך נחמדה" כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו. "הוא, נתניהו, יתגעגע לאובמה", אמר בכיר יהודי. "היא תביא לבית הלבן את הטינה שבעלה הנשיא לשעבר שומר לנתניהו".