שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף אמר כי שיחות הגרעין בין איראן לשש המעצמות יתחדשו ב-21 באפריל, כך נכתב בסוכנות הידיעות תנסים.

בתוך כך, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הפצירה היום במדינות שכפו סנקציות על איראן בעקבות תוכנית הגרעין שלה, לשמור על גישה אחידה בעניין הסרתן, זאת בעקבות החלטת רוסיה להעביר מערכות טילים לרפובליקה האסלאמית.

איראן ושש המעצמות - ארה"ב, בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה וסין - הגיעו להסכם ראשוני עם איראן על תוכנית הגרעין שלה החודש ומכוונים לקראת הסכמה על הסכם סופי עד סוף יוני. זריף אמר כי "הסיבוב הבא של שיחות הגרעין בין המדינות יחל בעוד שבוע, בשיתוף מומחים בנושא", אמרו בתנסים.

אמש, בוושינגטון ניסו להרגיע את המתיחות ולפנות ישירות אל הציבור הישראלי ועשו זאת באמצעות מסרים מרגיעים וחידוד המחוייות האמריקאית לביטחון ישראל, ולהמשך שיתוף הפעולה הביטחוני והמודיעני בין שתי המדינות. בשיחה עם כתבים ישראליים, התייחסה וונדי שרמן, תת מזכיר המדינה והאחראית על המשא ומתן עם איראן לשיחות הגרעין, ואמרה כי דאגותיה של ישראל לגיטימיות, אולם הדגישה כי אין דרך אחרת למנוע מאירן להתקדם לעבר פצצה, אלא באמצעות הסכם. 

שרמן הדגישה כי האופציה הצבאית, הן של ישראל והן של האמריקאים, קיימת עדיין על השולחן, אבל אמרה כי "אי אפשר להפציץ וזהו, לאיראן יש הידע לבנות מחדש. גם אלטרנטיבה צבאית תעכב אותם רק בשנה פחות או יותר, לכן האופציה היחידה היא במשא ומתן". שרמן העריכה כי הצדדים יגיעו להסכם קבוע עד ה-30 ביוני. 
על רקע הקרע החריף בין נתניהו לאובמה אמרה שרמן: "הדאגות של נתניהו מובנות ואנו חולקים אותן. אנו חולקים על נתניהו בדרך להתמודדות עם הדאגות. יש לנו כבוד גדול לראש הממשלה. הוא נבחר על ידי אזרחי ישראל ומביע את רחשי ליבו, ועושה מה שנכון לבטחון מדינתו. אנו שותפים לתחושות ונעשה הכל כדי להמשיך את הברית החזקה בין ישראל לארצות הברית". 
"לא על בסיס אמון - על בסיס פיקוח" 
שרמן הדגישה כי הברית בין המדינות תישאר חזקה ואיתנה: "אנו נוודא כי ישראל תוכל להגן על עצמה מפני תוקפנות עתידית. לכן כל כך חשוב לנו לוודא כי לאיראן לא יהיה נשק גרעיני. הנשיא חזר על המחוייבות הזו באוזני ראש הממשלה מיד לאחר ההסכם בשוויץ, והנחה את המועצה לביטחון לאומי כדי להדק עוד יותר את הקשרים הביטחוניים בין שתי המדינות, וכדי לפקח על האיום האיראני". 
על רקע טענות ישראל כי לא ניתן להאמין לממשל בטהרן, וכי יש לו רקורד בלתי אמין, הדגישה שרמן כי "חשוב להדגיש שאנחנו לא עושים את ההסכם על בסיס אמון אלא על בסיס הסכמים של פיקוח ושקיפות. אם איראן תרמה אותנו אז נפעל בהתאם. ארצות הברית והקהילה הבינלאומית  תיקח בחשבון את כל האופציות. אנו עושים זאת בעיניים פקוחות ולא על בסיס אמון". 
"יקח לפחות עשור להגיע לפצצה אחת"
למרות המחלוקות בין המנהיגים, הדגישה שרמן כי "הממשל הזה העניק לישראל סיוע ביטחוני גדול יותר מכל ממשל אחר. אנחנו נמשיך לעמוד לצידה של ישראל כדי שתוכל להגן על עצמה, אפילו בעיתות של מחלוקת בינלאומית גדולה. ארצות הברית מחוייבת לישראל, ותוודא כי היא תוכל להגן על עצמה  מפני תוקפנות עתידית". 
במסגרת מסע ההרגעה של הממשל האמריקאי כלפי הציבור הישראלי, היא הבהירה כי "אנו לא מאמינים כי לאירן יהיה נשק מחר. אין להם את החומרים הדרושים לכך. לאירן אין את הטילים או את הנשק. אנחנו רוצים לוודא שיקח לפחות עשר שנים להשיג חומר הדרוש להגיע לפצצה אחת., ורוצים הסכם שימשך הרבה שנים"
היא הוסיפה כי "ההסכם יאפשר לישראל ולארצות הברית מספיק זמן לפעול אם אירן לא תעמוד בהסכם ותנסה להשיג נשק גרעיני. אירן עדיין לא החליטה להשיג נשק גרעיני, אבל זה הכרחי שיהיה מספיק זמן לפעול אם הם לא יעמדו בהבנות".