נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, השתתף היום (חמישי) בהופעה הפומבית השנתית שלו, בה הוא עונה לשיחות טלפון מהאולפן במרתון של שיחות אזרחים וכתבים.



בשנים הקודמות ארך האירוע לעיתים גם ארבע שעות, אך פוטין עונה על כל השאלות, החל מבעיות הדיור במדינה ועד למדיניות החוץ של המדינה.



בכל הנוגע למדיניות החוץ של המדינה, אמר הנשיא בן ה-62 כי "האיראנים מוכיחים כי הם פרטנרים מאוד אפקטיביים ומדגימים גמישות רבה מאוד ורצון כן ואמיתי להגיע לפשרה בכל הקשור לתוכנית הגרעין האיראנית. כל המשתתפים הכריזו שההסכם כבר הושג. השאלה היא מתי ייפתרו כל החלקים והפרטים הטכניים שחייבים לסיים לפני חודש יוני השנה". 

"אם אנשים חוששים שנתחיל לבטל את הסנקציות, אז ככל הנראה הקולגות שלנו לא יודעים שהעסקה הזאת לא נמצאת תחת הסנקציות של האו"ם. אני לא רואה שום סיבה, בעיקר לאור ההתקדמות החיובית, שלא לבצע את העסקה הזאת. בשאר הדברים אנחנו נמשיך לשמור על מה שהוכרז באו"ם ונמשיך לפעול ביחד, כמו ששותפים עושים.

פוטין המשיך והוסיף כי "תרמנו תרומה גדולה מאוד בפתרון בעיית הגרעין האיראנית. אנחנו חושבים שבהתחשב במצב באיזור, בעיקר ביחס לאירועים בתימן, האספקה הזאת היא כלי נשק שגורם הרתעה".
על המצב העדין באוקראינה אמר הנשיא הרוסי כי "כוחותינו לא היו ולא נמצאים כעת באוקראינה. המערב טועה בכך שהוא מאשים אותנו בהזרמת כוחות ועזרה למורדים הפרו רוסיים".