צרפת תשקיע 100 מיליון אירו בתוכנית שמטרתה להיאבק באנטישמיות במדינה, כך דיווח היום (שבת) גלי צה"ל. 

ראש ממשלת צרפת, מנואל ולס, הכריז כי ממשלתו תחוקק חוקים שיאבקו בגזענות ובאנטישמיות. ולס אף הזהיר במהלך ביקור בפרבר הפריזאי קרטיל, כי דעות קדומות וצרות אופקים נסקו בצרפת. 
"גזענות, אנטישמיות, שנאת מוסלמים, שנאת זרים והומופוביה גדלים בצורה בלתי נסבלת בארצנו", אמר וולס. 

למרות האווירה בצרפת והעלייה בתקריות אלימות בפרברים ובבירה פריז, ביניהם הפריצה האכזרית לפני כשלושה חודשים לביתם של זוג יהודים שכלל גם אונס ברוטאלי של האשה, וולס הביע אופטימיות, והבטיח כי לשני המיעוטים הבולטים בצרפת, היהודים והמוסלמים, אין ממה לחשוש. 

המתח בצרפת, ובעיקר בפריז, הגיע לשיאים חדשים מאז ש-12 אנשים, בעיקר מאיירים ועורכים של המגזין הסאטירי "שארלי הבדו", נרצחו בינואר השנה בידי  שני אחים תושבי צרפת ממוצא אלג'יראי, המזוהים עם ארגון אל-קעידה. 

למחרת ביצע מחבל אסלאמיסט נוסף פיגוע ירי ורצח שוטרת וב-9 בינואר 2015 ביצע אותו מחבל פיגוע מיקוח במרכול כשר בפריז, שהסתיים ברצח ארבעה בני ערובה ובהריגת המחבל. באותו יום נהרגו המחבלים שביצעו את הירי ב"שרלי הבדו" על ידי לוחמי קומנדו צרפתיים. בסך הכל נרצחו בסדרת הפיגועים 15 אזרחים ו-3 שוטרים, וכן נהרגו שלושת המחבלים. 

בראיון שהעניק ראש הממשלה הצרפתי לעיתונאי ג'פרי גולדברג , אמר ואלס כי הנשמה של הרפובליקה הצרפתית תהיה בסכנה אם יהודים ינהרו מצרפת. 
 
"אם 100 אלף צרפתים ממוצא ספרדי יעזבו את צרפת, אי אפשר לומר שצרפת תחדל להיות. עם זאת, אם 100 אלף יהודים יעזבו, צרפת לא תהיה אותה מדינה. הרפובליקה תישפט ככישלון", אמר ואלס לעיתונאי היהודי. ואלס, שמכהן בתפקיד ראש הממשלה מאז חודש אפריל 2014, ציין כי "במהפכה הצרפתית בשנת 1789 הוחלט להכיר ביהודים כאזרחים שווים. כדי להבין את הרעיון, צריך להבין שזהו עקרון משמעותי לאומה הצרפתית".